Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)
Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.
Wśród stron Grupy o2 duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pudelek.tv, Sfora.pl i Sfora.biz, natomiast duże spadki - Wrzuta.pl, Pinger.pl, Smog.pl, Samosia.pl i Kciuk.pl. Od kwietnia do wyników o2 nie są już dodawane dane serwisu Kurnik.pl. Szczegóły w analizie Wirtualnemedia.pl.
Z serwisów Grupy o2 zdecydowanie najpopularniejsze są o2.pl i Pudelek.pl. Z badania Megapanelu PBI/Gemius wynika, że ten pierwszy w kwietniu br. miał 4,02 mln użytkowników, 283,1 mln odsłon, 18,6 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 44 minuty na przeciętnego użtykownika, natomiast ten drugi - 2,66 mln użytkowników, 180,5 mln odsłon, 18,7 mln odsłon mobilnych oraz godzinę i 28 minut na użytkownika.
Kafeteria.pl miała co prawda 3,05 mln real users, czyli 395 tys. więcej niż Pudelek.pl, ale zanotowała tylko 25,1 mln odsłon i 3,3 mln odsłon mobilnych i 10,66 minuty na użytkownika. Wrzuta.pl przy 90 tys. real users mniej niż Pudelek.pl miała 30,1 mln odsłon, 1,6 mln odsłon mobilnych i 5,33 minuty na użytkownika.
Nieco ponad milion użytkowników zanotowały serwis mikroblogowy Pinger.pl i uruchomiony na początku ub.r. Pudelek.tv. Serwis informacyjny Sfora.pl odwiedziło 920 tys. użytkowników, którzy wykonali 38,2 mln odsłon i 1,8 mln odsłon mobilnych, a jego wersję gospodarczą (Sfora.biz) - 242 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,4 mln odsłon.
Poczta mailowa Tlen.pl miała 708 tys. użytkowników, 88,3 mln odsłon i 3 mln odsłon mobilnych, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez2,5 godziny, czyli o ok. 45 minut dłużej niż w przypadku o2.pl, a o ok. godziny dłużej niż z Pudelka.
Poziom 500 tys. real users przekroczyły jeszcze witryna z pytaniami o odpowiedziami Samosia.pl, serwis wideo Smog.pl i serwis sportowy Sportfan.pl, z których dwa ostatnie zanotowały po ponad 15 mln odsłon i kilkanaście minut na użytkownika.
Od 400 do 500 tys. użytkowników odwiedziło sześć stron Grupy o2: biznesowy Hotmoney.pl, Filmok.pl, pokazujące zabawne filmiki i grafiki Ryjbuk.pl i Demoty.pl, agregator newsów Kciuk.pl i oraz serwis parentingowy Dobramama.pl. Po ponad 300 tys. real users zanotowały trzy kolejne witryny: Celebixy.pl, Pej.cz i uruchomiony w marcu br. Pudelekx.pl (przeczytaj o nim więcej).
Trzecią dziesiątkę serwisów Grupy o2 tworzą strony, które miały w kwietniu br. od 200 do 300 tys. real users. Wyróżnia się wśród nich plotkarski Lansik.pl, na którym przeciętny użytkownik spędził 36 minut, czyli o ponad 10 więcej niż w przypadku Pingera i Sfory.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
TOP30 serwisów Grupy o2 w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | odsłony mobilne | czas na RU | zasięg |
o2.pl | 4 023 119 | 283 096 993 | 18 584 401 | 1:44:04 | 19,70% |
kafeteria.pl | 3 055 738 | 25 081 652 | 3 317 183 | 0:10:41 | 14,96% |
pudelek.pl | 2 662 204 | 180 510 050 | 18 670 769 | 1:28:10 | 13,04% |
wrzuta.pl | 2 573 452 | 30 102 054 | 1 644 398 | 0:05:20 | 12,60% |
pinger.pl | 1 059 737 | 20 360 144 | 1 360 238 | 0:25:21 | 5,19% |
pudelek.tv | 1 059 408 | 5 166 394 | 519 433 | 0:06:38 | 5,19% |
sfora.pl | 919 312 | 38 194 714 | 1 770 457 | 0:25:53 | 4,50% |
tlen.pl | 707 990 | 88 273 942 | 2 987 337 | 2:31:49 | 3,47% |
samosia.pl | 703 820 | 3 661 728 | 450 138 | 0:04:32 | 3,45% |
smog.pl | 649 797 | 16 819 637 | 1 110 429 | 0:11:53 | 3,18% |
sportfan.pl | 570 902 | 14 309 481 | 827 661 | 0:16:34 | 2,80% |
hotmoney.pl | 489 069 | 6 780 752 | 379 410 | 0:11:55 | 2,39% |
filmtok.pl | 476 180 | 2 120 229 | 55 053 | 0:04:03 | 2,33% |
ryjbuk.pl | 464 509 | 6 161 914 | 337 482 | 0:14:58 | 2,27% |
demoty.pl | 463 924 | 4 455 657 | 182 267 | 0:08:49 | 2,27% |
kciuk.pl | 444 751 | 2 217 825 | 134 426 | 0:05:01 | 2,18% |
dobramama.pl | 411 068 | 3 504 701 | 338 872 | 0:07:24 | 2,01% |
celebixy.pl | 331 810 | 2 128 440 | 130 188 | 0:07:29 | 1,62% |
pej.cz | 311 606 | 3 470 544 | 155 459 | 0:06:28 | 1,53% |
pudelekx.pl | 304 897 | 1 429 231 | 68 235 | 0:05:15 | 1,49% |
snobka.pl | 293 650 | 5 904 309 | 391 357 | 0:12:17 | 1,44% |
sfora.biz | 292 883 | 3 391 200 | 184 651 | 0:08:53 | 1,43% |
luxlux.pl | 282 474 | 3 195 442 | 241 629 | 0:06:08 | 1,38% |
kowbojki.pl | 282 057 | 1 862 326 | 175 626 | 0:06:20 | 1,38% |
uniface.pl | 257 325 | 3 921 975 | 139 013 | 0:05:40 | 1,26% |
biztok.pl | 242 556 | 4 796 486 | 159 008 | 0:10:36 | 1,19% |
kimono.pl | 223 304 | 2 845 465 | 141 090 | 0:07:10 | 1,09% |
medsos.pl | 217 228 | 600 990 | 36 290 | 0:03:43 | 1,06% |
lansik.pl | 214 839 | 7 439 149 | 675 678 | 0:36:05 | 1,05% |
autokrata.pl | 206 698 | 4 918 702 | 211 059 | 0:11:37 | 1,01% |
Portal o2.pl zyskał w skali roku 56 tys. real users, ale stracił 20,7 mln odsłon (to spadek o 7 proc.). Kafeteria.pl zanotowała 265 tys. użytkowników więcej (wzrost o 9 proc.) oraz 1,1 mln odsłon i 3 minuty na użytkownika mniej (spadki o 4 i 22 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast Pudelek.pl zyskał 105 tys. real users (to 4 proc. w górę), ale stracił 21,3 mln odsłon i 16minut na użytkownika (to o 11 i 15 proc. w dół).
Rekordowy spadek odwiedzalności zanotowała Wrzuta.pl. W kwietniu br. serwis odwiedziło 1,14 mln użytkowników mniej niż przed rokiem (spadek o 31 proc.), którzy wykonali 50 mln odsłon mniej (to aż 62 proc. w dół), a każdy korzystał ze strony średnio cztery razy krócej niż rok wcześniej. Z kolei Pinger.pl stracił w skali roku 505 tys. real users, 15 mln odsłon i prawie 5 minut na użytkownika (to spadki o 32, 42 i 16 proc.).
Sporo straciły również Samosia.pl (konkretnie: 95 tys. real users, 2,2 mln odsłon i 2,33 minuty na użytkownika - to spadki o 12, 38 i 34 proc.) oraz Smog.pl (170 tys. real users, 10,1 mln odsłon i 15 minut na użytkownika - czyli 21, 38 i 56 proc. w dół). Znaczące spadki zanotowały serwisy humorystyczne Ryjbuk.pl (113 tys. real users, 4,9 mln odsłon i półtorej minuty na użytkownika) oraz Demoty.pl (152 tys. real users, 2 mln odsłon i 1,75 minuty na użytkownika), a także Kciuk.pl (325 tys. real users, 4,3 mln odsłon i 3,8 minuty na użytkownika).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
Z drugiej strony Pudelek.tv odwiedziło 633 tys. użytkowników więcej niż przed rokiem (wzrost o 150 proc.), którzy wykonali 3,7 mln odsłon więcej (wzrost o 257 proc.), a każdy korzystał z serwisie średnio o prawie 4 minuty dłużej (wzrost o 147 proc.). Natomiast Sfora.pl zyskała w skali roku 215 tys. real users, 17,3 mln odsłon i ponad 4 minuty na użytkownika (to wzrosty o 31, 83 i 19 proc.), a Sfora.biz - 138 tys. real users, 2,4 mln odsłon i 1,66 minuty na użytkownika (to 89, 261 i 23 proc. w górę).
Sporfan.pl przy liczbie użytkowników o 15 tys. mniejszej niż rok wcześniej zanotował 8,3 mln odsłon więcej (czyli 137 proc. w górę) i 2 minuty więcej na użytkownika, a Hotmoney.pl przy minimalnie wyższej liczbie real users - 2,6 mln odsłon i prawie 2 minuty na użytkownika więcej.
Spore wzrosty zanotowało też kilka mniejszych serwisów Grupy o2. I tak Celbixy.pl zyskały w skali roku 111 tys. real users i 500 tys. odsłon (to wzrosty o 50 i 31 proc.), Pej.cz - 117 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 61 i 172 proc. w górę), Snobka.pl - 73 tys. real users i 1,4 mln odsłon (33 i 30 proc w górę), a Luxlux.pl - 103 tys. real users i milion odsłon (to wzrosty o 57 i 48 proc.).
Za to Kimono.pl straciło w skali roku 284 tys. real users i 3,2 mln odsłon (to spadki o 56 i 53 proc.), a Lansik.pl - 67 tys. real users i 2,2 mln odsłon (to o 24 i 23 proc. w dół).
Serwisy Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | kwiecień 2013 | kwiecień 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
o2.pl | 4 023 119 | 283 096 993 | 01:44:04 | 3 967 025 | 303 773 494 | 01:43:37 |
kafeteria.pl | 3 055 738 | 25 081 652 | 00:10:41 | 2 791 327 | 26 172 824 | 00:13:43 |
pudelek.pl | 2 662 204 | 180 510 050 | 01:28:10 | 2 555 802 | 201 795 311 | 01:44:09 |
wrzuta.pl | 2 573 452 | 30 102 054 | 00:05:20 | 3 710 987 | 80 108 919 | 00:22:14 |
pinger.pl | 1 059 737 | 20 360 144 | 00:25:21 | 1 565 769 | 35 393 269 | 00:30:11 |
pudelek.tv | 1 059 408 | 5 166 394 | 00:06:38 | 426 213 | 1 446 592 | 00:02:41 |
sfora.pl | 919 312 | 38 194 714 | 00:25:53 | 704 242 | 20 911 249 | 00:21:44 |
tlen.pl | 707 990 | 88 273 942 | 02:31:49 | 704 545 | 91 609 119 | 02:40:37 |
samosia.pl | 703 820 | 3 661 728 | 00:04:32 | 799 133 | 5 885 456 | 00:06:54 |
smog.pl | 649 797 | 16 819 637 | 00:11:53 | 818 059 | 26 965 925 | 00:26:55 |
sportfan.pl | 570 902 | 14 309 481 | 00:16:34 | 585 605 | 6 038 297 | 00:14:31 |
hotmoney.pl | 489 069 | 6 780 752 | 00:11:55 | 486 738 | 4 210 887 | 00:09:59 |
filmtok.pl | 476 180 | 2 120 229 | 00:04:03 | 502 063 | 2 256 415 | 00:05:01 |
ryjbuk.pl | 464 509 | 6 161 914 | 00:14:58 | 577 181 | 11 097 626 | 00:16:33 |
demoty.pl | 463 924 | 4 455 657 | 00:08:49 | 616 509 | 6 473 325 | 00:10:35 |
kciuk.pl | 444 751 | 2 217 825 | 00:05:01 | 769 661 | 6 528 704 | 00:08:51 |
dobramama.pl | 411 068 | 3 504 701 | 00:07:24 | 368 592 | 3 846 492 | 00:09:43 |
celebixy.pl | 331 810 | 2 128 440 | 00:07:29 | 220 567 | 1 628 106 | 00:06:42 |
pej.cz | 311 606 | 3 470 544 | 00:06:28 | 193 884 | 1 277 909 | 00:07:27 |
snobka.pl | 293 650 | 5 904 309 | 00:12:17 | 220 734 | 4 534 640 | 00:17:11 |
sfora.biz | 292 883 | 3 391 200 | 00:08:53 | 154 676 | 938 269 | 00:07:12 |
luxlux.pl | 282 474 | 3 195 442 | 00:06:08 | 179 816 | 2 163 593 | 00:08:18 |
kowbojki.pl | 282 057 | 1 862 326 | 00:06:20 | 290 715 | 2 337 727 | 00:08:12 |
uniface.pl | 257 325 | 3 921 975 | 00:05:40 | 309 744 | 4 794 412 | 00:06:45 |
biztok.pl | 242 556 | 4 796 486 | 00:10:36 | 267 816 | 1 478 127 | 00:05:57 |
kimono.pl | 223 304 | 2 845 465 | 00:07:10 | 507 002 | 6 011 217 | 00:08:02 |
medsos.pl | 217 228 | 600 990 | 00:03:43 | 136 112 | 386 095 | 00:04:25 |
lansik.pl | 214 839 | 7 439 149 | 00:36:05 | 282 309 | 9 599 189 | 00:37:38 |
autokrata.pl | 206 698 | 4 918 702 | 00:11:37 | 240 656 | 4 799 446 | 00:12:00 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Grupa o2 traci bez Kurnika. Zyskały Pudelek.tv i Sfora - w dół Wrzuta, Pinger i Smog (TOP30)