SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam średnio o ponad 8 proc.

Grupa Radiowa Agory podnosi od 14 marca ceny reklam w swoich stacjach radiowych. Średnio wzrosną o ponad 8 proc.

Jak podano w komunikacie "zmiany są związane z odbudową zainteresowania marketerów reklamą w radiu oraz bardzo dobrymi wynikami słuchalności rozgłośni radiowych Agory".

- Po bardzo udanym dla radia minionym roku poziom wydatków reklamowych na spoty w eterze jest wysoki i stabilny. O skorzystaniu z tego trendu zdecydowali już najwięksi gracze, czego wyrazem były m.in. tegoroczne podwyżki cen wprowadzone przez lidera rynku Grupę RMF oraz drugiego nadawcy ogólnopolskiego Eurozet - wyjaśnia Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera radiowo-kinowego. - Dodatkowo, stacje z portfolio Grupy Radiowej Agory - Radio Tok FM i Rock Radio istotnie zwiększyły udział w rynku słuchalności, odpowiednio o 11 proc. i 15 proc. Z tych właśnie względów postanowiliśmy podwyższyć ceny niektórych naszych ofert dla reklamodawców - zmiany wejdą w życie w połowie marca - dodaje.

Średnia zmiana cen spotów reklamowych nadawanych w godzinach 6:00-20:00 w dni powszednie wyniesie: w pakiecie Agora sieć +8,2 proc., a w ofercie Rock Radia +9,4 proc. Natomiast ceny spotów z pakietu Drapacz Chmur, łączącego ofertę stacji GRA z ofertą Grupy Time, wzrosną o średnio 8,1 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radiowa-jedynka-z-najwiekszym-wzrostem-wplywow-z-reklam-przychody-trojki-jedna-trzecia-w-dol-top10 ##

Najdroższa reklama w pakiecie Agora sieć po podwyżce będzie kosztować 19,9 tys. zł (piątek, g. 7-9), w Rock Radiu - 1,42 tys. zł (piątek, g. 8-9), a w pakiecie Drapacz Chmur - 40,1 tys. zł (piątek, g. 8-10).

Grupa RMF podniosła ceny reklam od 28 lutego br. - wzrosły średnio o 8 proc.

Trójka z najgorszym wynikiem w historii. Spory wzrost RMF FM, Radia ZET i Polskiego Radia 24

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. RMF FM (Grupa RMF) miało 30,2 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,9 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 4,5 proc.

Więcej zyskało zajmujące od lat drugą pozycję Radio ZET (Eurozet). Jego udział poszedł w górę z 12,3 do 13,6 proc., czyli o 10,6 proc. Natomiast wynik Radia Eska (Grupa Radiowa Time) zwiększył się z 7,4 do 7,6 proc.

Antyradio zrównało się ze Złotymi Przebojami

Ponad 10-procentowe spadki zanotowały Radio VOX FM (Grupa Radiowa Time) - z 3,7 do 3,3 proc., oraz RMF Maxxx (Grupa RMF) - z 3,8 do 3,3 proc. Natomiast udział TOK FM (Grupa Radiowa Agory) wzrósł z 2,6 do 2,9 proc.

Antyradio (Eurozet) utrzymało wynik sprzed roku (2,7 proc.), dzięki czemu dogoniło Radio Złote Przeboje (Grupa Radiowa Time), które straciło 0,1 pkt proc. Niewielkie spadki zanotowało też RMF Classic (Grupa RMF) - z 1,9 do 1,8 proc.

Wynik Radia Plus (Eurozet) poszedł w dół z 2,2 do 1,7 proc. (czyli o 22,7 proc.), Trójki (Polskie Radio) - z 2,1 do 1,6 proc. (o 23,8 proc.) i Radia Maryja - z 1,8 do 1,5 proc. (16,7 proc.). Meloradio (Eurozet) zanotowało spadek z 1,4 do 1,1 proc. (o 21,4 proc.), a Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) - z 1,2 do 1 proc. (21,4 proc.).

Trójka kolejny raz zanotowała rekordowo niski wynik w swojej historii. Udział stacji w rynku słuchalności utrzymuje się poniżej 2 proc. od wiosny ub.r., w konsekwencji rewolucji ramówkowej po tym, jak z rozgłośni latem 2020 roku odeszła zdecydowana większość wieloletnich dziennikarzy.

SuperNova ma dwie trzecie mniej słuchaczy niż Radio Wawa

Działające od maja ub.r. Radio SuperNova (Grupa Radiowa Time) miało 0,6 proc. udziału, o 1 pkt proc. mniej niż Radio Wawa przed rokiem. Stacja od startu notowała zdecydowanie gorsze wyniki od swojej poprzedniczki.

Z początkiem bieżącego tygodnia mocno zmieniono ramówkę rozgłośni: wprowadzono dłuższe pasma, w których grane są także piosenki disco polo.

Kilka innych stacji mających poniżej 1 proc. udziału osiągnęło duże wzrosty. Wynik Polskiego Radia 24 poszedł w górę z 0,7 do 0,9 proc., Rock Radia (Grupa Radiowa Agory) - z 0,5 do 0,7 proc., Dwójki - z 0,4 do 0,5 proc., a Radia Wnet - z 0,1 do 0,2 proc.

Za to Muzo.fm (grupa Cyfrowy Polsat) zanotowało spadek z 0,6 do 0,4 proc., a ChilliZet (Eurozet) - z 0,3 do 0,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam średnio o ponad 8 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl