Gry-online.pl na czele, Steamcommunity przed Epicgames, a Twitch przed PPE.pl (TOP10 serwisów o grach)
Wśród serwisów o grach wideo zdecydowanym liderem zasięgowym są Gry-online.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje roblox.com. Steamcommunity.com ma większy zasięg od Epicgames.com, a Eurogamer.pl od Twitch.tv i PPE.pl.
Według statystyk z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Gry-online.pl odwiedziło 2,25 mln użytkowników, czyli 8,14 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 29,66 mln odsłon, a każdy spędził średnio 9 minut i 9 sekund.
Gry-online.pl są zdecydowanym liderem zasięgowych w kategorii „Gry komputerowe” badania Gemius/PBI. Zajmujące kolejne pozycje witryny z grami online Worldoftanks.eu i Roblox.com zanotowały o ok. miliona użytkowników mniej (odpowiednio 1,56 i 1,5 mln). Na Worldoftanks.eu odwiedzający wygenerowali 13,24 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 8 minut i 44 sekundy, natomiast Roblox.com miał 138,07 mln odsłon oraz 3 godziny, 22 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania, dominując w obu tych statystykach (dla porównania: wszystkie pozostałe witryny w zestawieniu zanotowały łącznie 104,2 mln odsłon).
Wśród najpopularniejszych są też inne globalne platformy dla graczy. Na Steamcommunity.com 1,11 mln internautów wykonało 7,82 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 45 sekund, a na Epicgames.com 910,9 tys. użytkowników wygenerowało 9,77 mln odsłon i spędziło średnio 8 minut i 58 sekund. Twitch.tv zanotował 759,9 tys. odwiedzających, 8,37 mln odsłon oraz 24 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Wargaming.net - 570,3 tys. użytkowników, 20,79 mln odsłon oraz 13 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania.
Na Eurogamer.pl 986,6 tys. internautów wykonało 5,37 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 44 sekundy. PPE.pl przy 739 tys. użytkowników zanotował 8,06 mln odsłon oraz 12 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast WP Gry miały 581,9 tys. odwiedzających, 1,12 mln odsłon oraz 2 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania.
W kategorii serwisów o grach w badaniu Gemius/PBI klasyfikowane są zarówno witryny z treściami dziennikarskimi, jak też serwisy producentów i dystrybutorów gier, także tych online (Worldoftanks.eu, Roblox.com, Steamsommunity.com, Epicgames.com, Wargaming.net). W zestawieniu jest też Twitch.tv służący do streamowania rozgrywek.
W porównaniu z listopadem Gry-online.pl zyskały 249,7 tys. użytkowników (12,5 proc.) i 2,24 mln odsłon (8,2 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 46 sekund (7,7 proc.). Worldoftanks.eu osiągnął wzrost o 26,6 tys. odwiedzających (1,7 proc.), 7,21 mln odsłon (119,5 proc.) oraz 4 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (85,2 proc.), a Steamcommunity.com - o 140,6 tys. użytkowników (14,4 proc.) i 799,5 tys. odsłon (11,4 proc.) przy skróceniu się średniego czasu korzystania o 46 sekund (10,2 proc.).
Eurogamer.pl zyskał 205,7 tys. odwiedzających (26,3 proc.), 1,22 mln odsłon (29,5 proc.) i 19 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (4,9 proc.), WP Gry - 191,6 tys. użytkowników (49,1 proc.), 431,8 tys. odsłon (63,1 proc.) i 6 sekund średniego czasu korzystania (5 proc.), natomiast Wargaming.net - 226,6 tys. odwiedzających (65,9 proc.), 15,03 mln odsłon (aż 261,4 proc.) oraz 2 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (24,5 proc.).
Roblox.com przy spadku liczby użytkowników o 18,6 tys. (1,2 proc.) zyskał 10,2 mln odsłon (8 proc.) oraz 22 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (12,2 proc.). Natomiast na Twitch.tv przybyło 26,8 tys. odwiedzających (3,6 proc.), za to liczba odsłon zmalała o 2,62 mln (23,8 proc.) i 25 sekund średniego czasu korzystania (1,7 proc.).
PPE.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 83,9 tys. (12,8 proc.) i 667,7 tys. odsłon (9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 52 sekundy (6,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Gry-online.pl na czele, Steamcommunity przed Epicgames, a Twitch przed PPE.pl (TOP10 serwisów o grach)