Hallmark Channel przeprasza za usunięcie reklam z parą całujących się lesbijek (wideo)
Po tym, jak przed weekendem kanał Hallmark Channel wycofał z emisji cztery z sześciu reklam firmy Zola zajmującej się planowaniem ślubów, a pokazujące pary osób tej samej płci, szef kanału przeprosił za zaistniałą sytuację przyznając, że była to „niewłaściwa decyzja”.
Na początku grudnia br. firma Zola zaczęła emitować sześć reklam na kanale Hallmark Channel w USA, przedstawiających różne pary stojące przy ołtarzu podczas ślubu, zastanawiając się, czy skorzystanie z usług Zoli pomogłoby im zdobyć lepsze prezenty i czy te prezenty dotarłyby szybciej (Zola współpracowała z agencją Mekanism przy kampanii). W kilku reklamach pokazano pary heteroseksualne, jedna skupiała się na parze lesbijek.
Według „New York Timesa” , który jako pierwszy podał tę informację, organizacja One Million Moms, część konserwatywnego American Family Association, wysłała petycję prosząc Hallmark o „ponowne rozpatrzenie emisji reklam z parami osób tej samej płci”. Zasugerowano, że kanał powinien być wierny swoim tradycjom, które tak wiele rodzin pokochało - takim jak wyłączenie seksu, treści seksualnych czy niepromowanie homoseksualizmu. W odpowiedzi na tę petycję Hallmark wycofał z emisji w czwartek cztery reklamy Zoli.
Rzecznik Hallmark Channel powiedział w rozmowie z NYT , że „decyzja o zakazie publicznego wyrażania uczuć w tej płatnej reklamie, niezależnie od uczestników, jest zgodna z naszą obecną polityką, która obejmuje brak reklam politycznych, obraźliwego języka i wiele innych kategorii.”
Jedna z dwóch reklam Zoli, które Hallmark nadal pokazywał zawierała pocałunek między heteroseksualną parą ślubną.
Mike Chi, CMO w Zoli, zapowiedział w odpowiedzi na decyzję Hallmarka, że firma zakończy dotychczasową współpracę z kanałem. - Jedyną różnicą między tymi reklamami było to, że nie spełniały standardów Hallmark, takich jak nie pokazywanie całowania się lesbijek. Hallmark zatwierdził reklamę, w której całowała się para heteroseksualna. Wszystkie pocałunki, pary i małżeństwa są równe i nie będziemy już reklamować się w Hallmark - poinformował.
Decyzja Hallmarka mocno dyskryminująca
Decyzja Hallmark o usunięciu reklam wywołała oburzenie, które osiągnęło apogeum w sobotę, gdy hashtag #BoycottHallmark zyskał popularność na Twitterze, a GLAAD nazwał akcję sieci „dyskryminującą”, wzywając innych reklamodawców do ponownego rozważenia własnego zaangażowania we współpracę z tym nadawcą.
Zola reklamuje się na Hallmark Channel od kilku lat, a od 2017 roku pokazuje w swoich reklamach często pary tej samej płci. Spółka macierzysta Hallmark Channel, Crown Family Media Networks, odniosła się do zaistniałej sytuacji wydając oświadczenie: „Crown Media Family Networks podjęła decyzję o wycofaniu reklam. Debata wokół tych reklam ze wszystkich stron odwracała uwagę od celu naszej sieci, jakim jest dostarczanie rozrywki.”
Organizacja GLAAD określiła z kolei decyzję Hallmark jako „dyskryminującą i szczególnie obłudną, bo pochodzi od sieci, która twierdzi, że przedstawia programy rodzinne. Jak pokazuje wiele innych sieci telewizyjnych i kablowych, rodziny LGBTQ są częścią programów rodzinnych. Reklamodawcy na The Hallmark Channel powinni zapoznać się z tymi wiadomościami i zapytać, czy chcą być powiązani z siecią, która decyduje się na ukłon w stronę grup aktywistów przeciwnych LGBTQ.
W niedzielny wieczór Hallmark zmienił zdanie, a prezes i dyrektor generalny Hallmark Cards Mike Perry przeprosił za coś, co nazwał „niewłaściwą decyzją”, i obiecał, że kanał„będzie bardziej integracyjny i będzie bardziej celebrował różnice”. Firma zapowiedziała, że „wyciągnie rękę do Zoli, aby przywrócić współpracę i wznowić jej reklamy”.
CMO Zoli powiedział, że firma „odczuła ulgę”, że Hallmark cofnął swoją decyzję. Firma jednak nie zdecydowała jeszcze, czy będzie ponownie reklamować się w Hallmarku. Liczy jednak na podjęcie rozmów na ten temat w najbliższych dniach.
W swoim oświadczeniu Perry powiedział, że spółka macierzysta Hallmark Channel, Crown Family Media Networks, „dręczy się tą decyzją, ponieważ widzi, jaką krzywdę spowodowała nieumyślnie. Mówiąc wprost, uważamy, że była to zła decyzja. Naszą misją jest pomaganie wszystkim ludziom w łączeniu się, celebrowaniu tradycji i inspirowaniu się do utrwalania znaczących chwil w ich życiu. Wszystko, co szkodzi temu celowi, nie jest tym, czym jesteśmy. Bardzo nam przykro z powodu zranienia i rozczarowania”.
Hallmark: wrócimy do rozmów o współpracy
W wydanym komunikacie prasowym Hallmark zapewnił, że firma „jest i zawsze była zaangażowana w różnorodność i integrację. … Hallmark nigdy nie zamierza dzielić ani wzbudzać kontrowersji. Jesteśmy firmą sprzyjającą łączeniu społecznemu i mamy na to dowody. ” - napisano.
Dołącz do dyskusji: Hallmark Channel przeprasza za usunięcie reklam z parą całujących się lesbijek (wideo)
Sam możesz być dla kogoś zupełnie nieestetyczny, pamiętaj. :)