Handel odzieżą i obuwiem w Warszawie zdominowany przez pięć największych galerii
Pięć największych galerii handlowych w Warszawie przyciąga do siebie 45 proc. klientów, którzy regularnie robią zakupy odzieży i obuwia w dużych obiektach handlowych - wynika z raportu GfK Polonia.
Oznacza to, że na rynku, jakim jest aglomeracja warszawska zamieszkiwana przez ponad 1,8 mln osób w wieku 18-65 lat, 800 tys. z nich kupuje regularnie odzież i obuwie w Arkadii, Złotych Tarasach, Blue City, Galerii Mokotów oraz Wola Parku.
Reszta z 20 centrów handlowych walczy o pozostałe 55 proc. rynku.
Centra handlowe to główny, ale niejedyny kanał dystrybucji odzieży i obuwia w aglomeracji warszawskiej. Nadal duży udział w sprzedaży tych kategorii towarów mają hipermarkety, sklepy uliczne oraz targowiska - w zależności od kanału, zakupów dokonuje tam od 22 proc. do 35 proc. konsumentów.
W ostatnim okresie popularnym i liczącym się kanałem dystrybucji "mody" staje się internet. Ponadto ponad połowa klientów galerii handlowych podejmując decyzje zakupowe w odniesieniu do odzieży i obuwia, ulega tzw. efektowi ROPO (ang. Research Offline Purchase Online), czyli ogląda produkty w sklepie zlokalizowanym w galerii handlowej, natomiast zakupu dokonuje w sklepie internetowym.
Wyniki badania wskazują także, że to, kto i gdzie kupuje jest ściśle skorelowane z zasobnością portfela, choć nawet konsumentom najzamożniejszym zdarza się kupować odzież w hipermarkecie oraz na bazarze.
GfK Plonia podaje, że wartość całego rynku warszawskiego, definiowanego siłą nabywczą konsumentów na zakup odzieży i obuwia, wynosi 4,6 miliarda zł rocznie.
Wyniki pochodzą z raportu instytutu GfK Polonia pt. "Wielkie badanie klientów warszawskich centrów handlowych", omawiającego strukturę handlu odzieży i obuwia w Warszawie, kategorie klientów galerii handlowych, podział budżetu pomiędzy galerie i inne kanały zakupowe oraz postrzeganie poszczególnych centrów handlowych.
Dołącz do dyskusji: Handel odzieżą i obuwiem w Warszawie zdominowany przez pięć największych galerii