Handikap Audyt opracuje dla KRRiT plan ograniczenia reklam w TVP i Polskim Radiu
Firma audytorska Handikap Audyt przygotuje na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji „Koncepcję wdrożenia ograniczeń działalności reklamowej nadawców publicznych w Polsce”.
Handikap Audyt została wybrana w wyniku postępowania, które KRRiT ogłosiła kilka tygodni temu. W postępowaniu tym swoje oferty złożyły też jeszcze dwie inne firmy, Rada nie ujawnia ich nazw.
Oferta wybranej firmy była w opinii KRRiT atrakcyjna cenowo przy jednoczesnym wysokim poziomie merytorycznym.
Handikap Audyt w przygotowanym dokumencie podpowie Radzie m.in., jak ograniczyć reklamy w mediach publicznych. Do jej zadań należeć będzie przede wszystkim opracowanie koncepcji zawierającej m.in. co najmniej trzyletni horyzont wprowadzania ograniczeń, sposób i harmonogram tego wdrożenia, jego efekt ekonomiczny dla nadawców publicznych, uwzględnienie umów długoterminowych nadawców publicznych z reklamodawcami oraz wpływ planowanych ograniczeń na atrakcyjność oferty reklamowej nadawców publicznych i na komercyjny rynek reklamy. Raport ma być gotowy do 12 czerwca.
Ograniczenia, które w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej chce wprowadzić regulator, miałyby być wdrożone w związku z planowanym wprowadzeniem powszechnej opłaty audiowizualnej, która ma zastąpić abonament radiowo-telewizyjny (więcej na ten temat).
Zapytani przez Wirtualnemedia.pl menedżerowie z domów mediowych ocenili, że planowane przez KRRiT ograniczenie reklam w mediach publicznych przyniesie korzyści wszystkim nadawcom komercyjnym, mniejsza podaż spowoduje z jednej strony wzrost cen reklam, ostatecznie może jednak poprawić rynek pod tym kątem, a dla mniejszych reklamodawców może oznaczać konieczność całkowitej rezygnacji z reklamy telewizyjnej (przeczytaj te komentarze).
Dołącz do dyskusji: Handikap Audyt opracuje dla KRRiT plan ograniczenia reklam w TVP i Polskim Radiu