HBO Max stracił 1,2 mln polskich użytkowników, Netflix przyciąga na ponad pięć godzin
W maju br. HBO Max odwiedziło 1,26 mln polskich internautów mniej niż w kwietniu, ponad 1 mln użytkowników stracił też Polsat Go. Mocno wydłużył się średni czas spędzony przez internautę na Prime Video i Canal+ online, zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i czasu korzystania pozostaje Netflix.
Według wyników badania Mediapanel w maju br. Netflixa, jako serwis www i aplikację na urządzenia mobilne, odwiedziło 13,44 mln użytkowników, czyli 44,94 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 14 minut i 39 sekund.
Netflix jest liderem we wszystkich tych statystykach, największą przewagę ma pod względem liczby użytkowników - zanotował ich prawie trzykrotnie więcej niż HBO Max (4,69 mln) i ponad trzy razy więcej niż Player (4.02 mln).
W przypadku każdej platformy w badaniu Mediapanel mierzona jest liczba użytkowników, czyli wszystkich internautów, którzy odwiedzili ją w ciągu miesiąca przynajmniej raz - nie tylko subskrybentów, lecz także użytkowników, którzy zajrzeli tylko po to żeby sprawdzić ofertę (np. po kliknięciu w reklamę).
Ilu subskrybentów poszczególne platformy mają w Polsce? To regularnie podaje tylko notowany na warszawskiej giełdzie właściciel CDA Premium - na koniec marca br. miał sprzedanych 467 tys. subskrypcji, o 20 tys. więcej niż kwartał wcześniej. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała wzrost przychodów 0,5 proc. do 17,49 mln zł (z czego 17 mln zł ze sprzedaży subskrypcji) i spadek zysku netto z 4,74 do 5,01 mln zł.
Natomiast w maju CDA Premium odwiedziło 2,84 mln internautów (co dało 9,5 proc. zasięgu), spędzając średnio po 40 minut i 3 sekundy.
HBO Max w Polsce od marca
Na HBO Max każdy z 4,69 mln polskich internautów spędził przeciętnie godzinę, 36 minut i 29 sekund, a na Playerze (Grupa TVN Discovery) średni czas korzystania wyniósł 2 godziny, 52 minuty i 3 sekundy.
Ta pierwsza platforma zadebiutowała na naszym rynku 8 marca br., zastępując HBO GO. Towarzyszyła temu promocja, w ramach której przy wykupieniu subskrypcji do końca marca cena była bezterminowo obniżona z 29,99 do 19,99 zł miesięcznie.
Z kolei Player osiągnął dużo wyższy zasięg niż platformy pozostałych głównych nadawców telewizyjnych. Platformy TVP z kategorii VoD i OTT - na czele z TVP VOD - zanotowały 2,65 mln użytkowników, 8,86 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 20 minut i 28 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę. Cyfrowy Polsat w sierpniu ub.r. w miejsce Ipli uruchomił dwie platformy: w maju działający w modelu subskrypcyjnym Polsat Box Go miał 2,66 mln odwiedzających, 8,9 proc. zasięgu oraz godzinę, 8 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania, a oferujący treści bezpłatnie z reklamami Polsat Go - 1,38 mln użytkowników, 4,62 proc. zasięgu oraz 55 minut i 42 sekundy średniego czasu korzystania.
Canal+ online odwiedziło 3,18 mln internautów (10,63 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio godzinę, 39 minut i 11 sekund. Należąca do Wirtualnej Polski platforma WP Pilot zanotowała 2,09 mln użytkowników, 6,99 proc. zasięgu oraz 46 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Prime Video, oferowana w ramach usługi subskrypcyjnej z dostawami z Amazona - 1,8 mln internautów, 6,01 proc. zasięgu oraz godzinę, 3 minuty i 40 sekundy średniego czasu korzystania.
W porównaniu z kwietnie na Netfliksie ubyło 373,6 tys. internautów (to 2,7 proc. w dół), a średni czas korzystania zmalał o 8 minut i 23 sekundy (2,6 proc.).
Większość platform z zestawienia zanotowała spore spadki odwiedzalności, po ponad milion użytkowników straciły HBO Max i Polsat Go. Na pierwszej platformie ubyło 1,26 mln odwiedzających (21,1 proc.), przy czym przeciętny czas spędzany przez internautę wydłużył się o 2 minuty i 50 sekund (3 proc.), natomiast na Polsat Go stracił 1,02 mln użytkowników (42,5 proc.) oraz godzinę, 17 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (58,3 proc.).
Spadki w obu statystykach zanotowały też dwie inne witryny. Na Polsat Box Go liczba użytkowników zmalała o 79,1 tys. (2,9 proc.), a przeciętny czas korzystania o 20 minut i 39 sekund (23,1 proc.), a na platformach TVP ubyło 100,1 tys. internautów (3,6 proc.) oraz 4minuty i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,1 proc.).
Canal+ online zyskał 5,3 tys. odwiedzających (0,2 proc.) oraz 11 minut i 46 sekund spędzonych średnio przez internautę (13,5 proc.). Player zanotował wzrost liczby użytkowników o 4,9 proc. (0,1 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 6 minut i 37 sekund (3,7 proc.), a CDA Premium - spadek liczby internautów o 264,4 tys. (8,5 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 35 sekund (1,5 proc.).
Na WP Pilot liczba użytkowników zmalała o 101,7 tys. (4,6 proc.), a na Prime Video o 170,1 tys. (8,6 proc.). Równocześnie na tej pierwszej platformie średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o minutę i 45 sekund (3,9 proc.), a na drugiej - o 20 minut i 26 sekund (47,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: HBO Max stracił 1,2 mln polskich użytkowników, Netflix przyciąga na ponad pięć godzin