SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Helios chce otworzyć sieć lokali gastronomicznych, negocjuje z dwoma wspólnikami

Sieć kin Helios (należąca do Agory) zaczęła negocjować z dwoma menedżerami uruchomienie sieć lokali gastronomicznych, m.in. w sektorze fast casual. Spółka zamierza zainwestować w to ok. 10 mln zł.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Helios podpisał na razie list intencyjny z dwoma menedżerami (w komunikacie giełdowym Agory nie podano ich nazwisk ani doświadczenia zawodowego) w celu założenia spółki, która będzie zajmowała się prowadzeniem sieci lokali gastronomicznych m.in. w segmencie fast casual.

Fast casual, czyli co?

Format fast casual w gastronomii obejmuje lokale o średnim standardzie z częściową obsługą kelnerską i umiarkowanymi cenami. Są to lokale o wyższym standardzie niż fastfoody, ale dużo niższym od restauracji. To przede wszystkim pizzerie i burgerownie.

- Planowana inwestycja Helios S.A. w nowo utworzoną spółkę wyniesie około 10 mln zł, w tym 5,0 mln zł po podpisaniu umowy inwestycyjnej. Udział Helios S.A. w kapitale zakładowym nowo założonej spółki wyniesie 90 proc. Każda z osób fizycznych obejmie początkowo po 5% udziałów w kapitale nowo założonej spółki z możliwością zwiększenia swojego zaangażowania maksymalnie do 15 proc. (łącznie do 30 proc.) kapitału zakładowego - podała Agora.

Firma zaznaczyła, że nie jest to dla jest duża inwestycja, ale jeśli dojdzie do skutku, będzie oznaczała rozpoczęcie działalności w nowym segmencie rynkowym. Warunkiem zawarcia umowy inwestycyjnej, oprócz uzgodnienia zasad współpracy z dwójką wspólników, jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Segment filmowo-książkowy, którego większość stanowi sieć kin Helios, to obecnie największy i najszybciej rosnący pion działalności Agory. W trzech kwartałach br. wpływy firmy ze sprzedaży biletów kinowych wyniosły 155,8 mln zł (o 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a ze sprzedaży barowej w kinach - 58,4 mln zł (po wzroście o 16,8 proc. w skali roku).

Cały pion filmowo-książkowy Agory osiągnął 45,8 mln zł zysku EBITDA, o 19 proc. więcej niż w trzech kwartałach ub.r.

Do Heliosa należą obecnie 44 kina, ostatnie jak dotąd zostało otworzone tydzień temu w Stalowej Woli. W najbliższych latach mają powstać kina tej sieci w galerii handlowej Blue City w Warszawie, w galerii Libero w Katowicach oraz w Gdańsku.

"Kupuj" akcje Agory

W najnowszym raporcie z grudnia Haitong Bank utrzymał rekomendację "kupuj" dla Agory, ale obniżył cenę docelową akcji do 16,7 zł z 19,6 zł. Głównie za sprawą wyższych niż pierwotnie oczekiwano wydatków kapitałowych w latach 2018/20 - 68 mln zł wobec ok. 60 mln spodziewanych, zanim Agora ogłosiła plany dalszego rozwoju swojej sieci multipleksów.

Analitycy spodziewają się dobrych wyników spółki za 2017 r. Przychody mają wynieść 1,16 mld PLN, co oznacza spadek o 3 proc. r/r, a EBITDA 124 mln PLN, wzrost o 8 proc r/r. Analitycy Haitong Bank spodziewają się, że EBITDA spółki w 2018 r. wyniesie ok. 129 mln PLN, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r.

Ta prognoza wynika z faktu, że Agora zaksięguje 8,3 mln PLN z jednorazowej sprzedaży ziemi w II kwartale 2018 r., a nie w IV kwartale br., jak pierwotnie oczekiwano. W związku ze spodziewaną stabilizacją EBITDA w okolicy 125-130 mln PLN w ciągu najbliższych trzech lat, Agora jest wyceniana na okres 2017/18 na atrakcyjnym poziomie 5,2-/4,7-krotności EV/EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Helios chce otworzyć sieć lokali gastronomicznych, negocjuje z dwoma wspólnikami

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kacper
To, że gastronomia i kino będą przyszłością Agory, to chyba było do przewidzenia. Na ich miejscu tutaj bym więcej pieniędzy, a sekcję medialną (z "GW" na czele) czeka likwidacja lub sprzedaż, bo im ewidentnie od 2 lat nie wychodzi (albo nawet i lepiej, ale od wyborów to już każdy widzi).
0 0
odpowiedź
User
aZaliż
To, że gastronomia i kino będą przyszłością Agory, to chyba było do przewidzenia. Na ich miejscu tutaj bym więcej pieniędzy, a sekcję medialną (z "GW" na czele) czeka likwidacja lub sprzedaż, bo im ewidentnie od 2 lat nie wychodzi.

Większość papierowych mediów traci. Agora nie jest wyjątkiem.
0 0
odpowiedź
User
Acha
Mam rozumieć, że teraz oprócz smrodu popkornu, będzie jeszcze smierdziało burgerami i pizza?
0 0
odpowiedź