Hill+Knowlton Strategies Poland bez 10 proc. przychodów, wypłaci 4 mln zł dywidendy
W ub.r. przychody agencji public relations Hill+Knowlton Strategies Poland, należącej do koncernu WPP, zmalały o 10,4 proc. do 16,07 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 10 proc. zysk netto zmniejszył się minimalnie - z 1,889 do 1,886 mln zł.
Przychody krajowe Hill+Knowlton Strategies zmalały rok do roku z 12,93 do 12,49 mln zł, a te z zagranicy - z 5,12 do 3,58 mln zł. Wpływy od innych podmiotów z koncernu WPP poszły w dół z 1,04 mln zł do 204 tys. zł.
Agencja w sprawozdaniu złożonym w KRS zapewnia, że epidemia nie wpłynęła negatywnie na wysokość przychodów i płynność finansową spółki. - Kierownictwo będzie nadal monitorować potencjalny wpływ i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić wszelkie ewentualne negatywne skutki dla jednostki - zaznaczono.
Więcej pracowników, niższa sprzedaż
Wydatki operacyjne Hill+Knowlton Strategies zmniejszyły się z 15,31 do 13,78 mln zł, czyli o 10 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów poszła w dół z 6,59 do 4,98 mln zł.
Natomiast nakłady na usług obce wzrosły z 2,99 do 3,09 mln zł, na wynagrodzenia - z 4,09 do 4,45 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 981 do 714,9 tys. zł.
W ub.r. agencja zatrudniała średnio 35 osób na etacie, o sześć więcej niż w 2019 roku. Po wybuchu epidemii skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędziła na tym 203,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 200,8 do 159,3 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 259 do 135,8 tys. zł, natomiast koszty amortyzacji wzrosły ze 142,9 do 196,3 tys. zł.
Pozostałe wydatki operacyjne poszły w górę z 16 do 126,7 tys. zł, wpływy finansowe - z 32,3 do 111,2 tys. zł, a koszty finansowe zmniejszyły się ze 174,7 do 7,3 tys. zł.
Hill+Knowlton Strategies wypłaci 4 mln zł dywidendy
Zysk sprzedażowy agencji poszedł w dół z 2,64 do 2,29 mln zł, zysk operacyjne - z 2,64 do 2,18 mln zł, a zysk brutto - z 2,49 do 2,28 mln zł.
Natomiast zysk netto zmniejszył się minimalnie, z 1,889 do 1,886 mln zł, ponieważ w ub.r. firma zapłaciła 395,1 tys. zł podatku dochodowego, wobec 606,2 tys. zł rok wcześniej.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów agencji na holenderska spółka Russell Square Holding. Pod koniec lipca na walnym zgromadzeniu zdecydowała, że do końca br. dostanie 4 mln zł dywidendy: cały zeszłoroczny zysk i 2,11 mln zł niepodzielonego wcześniej zysku z wcześniejszych lat.
Dołącz do dyskusji: Hill+Knowlton Strategies Poland bez 10 proc. przychodów, wypłaci 4 mln zł dywidendy