Canal+ bez umowy ze znanym nadawcą komercyjnym
Holenderska platforma satelitarna Canal Digitaal usunie z oferty 1 października kanały tematyczne RTL Nederland. Powodem jest brak porozumienia w sprawie nowej umowy dystrybucyjnej odnośnie stacji RTL Lounge, RTL Crime i RTL Telekids.
Platforma cyfrowa Canal Digitaal należy do spółki Canal+ Luxembourg. Stacje RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 i RTL Z pozostaną w jej ofercie po 1 października, ale klienci operatora płatnej telewizji nie będą mogli nagrywać treści na nich emitowanych za pośrednictwem dekoderów z twardymi dyskami (PVR).
Zobacz także: Canal+ podniesie opłaty także abonentom satelitarnym
„Chcemy, aby cena Twojego pakietu była jak najniższa”
Canal+ tłumaczy usunięcie stacji tematycznych holenderskiego RTL zbyt dużymi oczekiwaniami finansowymi nadawcy. - Canal Digitaal inwestuje w treści programowe, aby klienci mogli oglądać jak najwięcej dobrych programów i kanałów telewizyjnych. RTL znacząco podniósł ceny tych stacji. Chcemy, aby cena Twojego pakietu była jak najniższa, dlatego RTL Lounge, RTL Crime i RTL Telekids zostaną usunięte z oferty 1 października – poinformował Canal+.
Niedawno abonenci francuskiej platformy Canal+ stracili dostęp do ogólnotematycznego kanału TF1, a także kanałów rozrywkowych TMC, TFX, filmowo-serialowego TF1 Séries Films oraz informacyjnego LCI. Sprywatyzowany w 1987 roku TF1 szacuje, że nawet 2 mln gospodarstw domowych zlokalizowanych daleko od dłuższych miast, na przykład w górach, mogło utracić dostęp do jego oferty. Zdaniem Canal+ oczekiwania finansowe nadawcy były zbyt duże.
Porozumienie z M6 w ostatniej chwili
Tylko do końca czerwca abonenci i subskrybenci Canal+ we Francji mieli oglądać: Canal J (kanał dziecięcy), MCM (znana francuska stacja muzyczno-rozrywkowa, która była kiedyś dostępna w polskich sieciach kablowych), RFM TV (muzyczny kanał, nawiązujący nazwą do rozgłośni radiowej działającej we Francji), TIJI (francusko-rosyjska stacja dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat), Trace Latina (kanał muzyczny z muzyką latynoską). Kanały należały do Lagardère, zanim zostały sprzedane grupie M6 w lutym 2019 roku. Do porozumienia doszło na kilka dni przed końcem czerwca i ostatecznie stacje związane z innym nadawcą komercyjnym we Francji nie zniknęły z oferty. Z oferty francuskiej platformy zniknął jednak filmowo-serialowy kanał Altice Studio, Penthouse HD , Penthouse Black oraz Clique TV. Nadawanie rozpoczęły z kolei Canal+ Sport 360 i Canal+ Foot.
W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów. Wskaźnik EBITA Grupy Canal+ wyniósł 337 mln euro, co oznacza wzrost o 2,1 proc. Przychody zagraniczne Canal+ wzrosły o 4,8 proc. w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2021 roku. Przyczyniły się do tego nowe umowy abonenckie i subskrypcje.
Po raz kolejny nadawca nie zdradził ilu abonentów i subskrybentów ma nad Wisłą. Podał tylko dane w odniesieniu do francuskiego rynku, państw europejskich poza Francją, Afryki, terytoriów zamorskich i krajów APAC (Azja i Pacyfik). We Francji kontynentalnej Canal+ miał 9,589 mln abonentów i subskrybentów. To wzrost o prawie 700 tys. W krajach europejskich baza abonencka wzrosła 5,457 mln do 5,809 mln. Trudno oszacować ilu spośród 352 tys. nowych klientów to Polacy. Przed rokiem Canal+ informował w serwsie korporacyjnym, że posiada 2,7 mln abonentów.
Dołącz do dyskusji: Canal+ bez umowy ze znanym nadawcą komercyjnym