Holding reklamowy WPP zaprzestaje działalności w Rosji
Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje jak m.in. VMLY&R, Ogilvy, Grey, GroupM, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Essence, Hill&Knowlton Strategies poinformował, że rezygnuje z prowadzenia działalności w Rosji. Firma ma tam ok. 1400 pracowników. - Bieżąca obecność WPP w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami jako firmy - uzasadniono decyzję.
WPP poinformowało, że zaprzestaje działalności w Rosji, gdzie zatrudnionych jest 1400 pracowników.
Rosja stanowi niewielki procent sprzedaży netto WPP - mniej niż 1 proc. Ale wycofując się z tego rynku, firma chce wysłać silny sygnał o tym, jak naganna jest według niej niesprowokowana inwazja Rosji na Ukrainę.
„WPP popiera Ukrainę i społeczność międzynarodową w potępieniu rosyjskiej inwazji, która wywołała kryzys humanitarny w sercu Europy. Zarząd WPP doszedł do wniosku, że bieżąca obecność WPP w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami jako firmy, a w związku z tym zaprzestajemy działalności w Rosji.”
Jeśli chodzi o zatrudnionych tam pracowników, holding poinformował: „byli oddanymi i cenionymi członkami naszej organizacji i dziękujemy im za zaangażowanie na rzecz firmy i naszych klientów. Głęboko ubolewamy nad wpływem tej decyzji na naszych rosyjskich kolegów. Zapewnimy im wsparcie i będziemy ściśle współpracować z naszymi klientami i partnerami, gdy zaprzestaniemy naszej działalności w kraju.”
W emailu do pracowników dyrektor generalny firmy, Mark Read przekazał, że wycofanie WPP nastąpi w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
„Będziemy współpracować z naszymi ludźmi, klientami i partnerami, aby rozważyć wszystkie opcje, w tym przeniesienie własności i zbycie, a także zapewnimy dodatkowe i zwiększone wsparcie finansowe każdemu, kto straci pracę w wyniku tej decyzji. Liderzy lokalnych agencji bezpośrednio omawiają kolejne kroki ze swoimi zespołami”.
WPP zatrudnia na Ukrainie 200 pracowników, którzy - jak zauważył holding - „wykazali się niezwykłą odpornością i odwagą w obliczu przerażającego ataku na ich kraj, a nas zainspirował ich przykład i wylew wsparcia ze strony ich kolegów z regionu i na całym świecie. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi liderami na Ukrainie, aby zapewnić naszym pracownikom finansowe i inne formy praktycznej pomocy.”
WPP nawiązała współpracę z UNHCR, Agencją ONZ ds. Uchodźców, w celu pomocy ludziom zmuszonym do opuszczenia swoich domów na Ukrainie, a także zbiera wszystkie darowizny od pracowników WPP.
Decyzja WPP o zakończeniu działalności w Rosji pojawiła się dzień po tym, gdy podobną decyzję podjęła firma marketingowa Accenture, która zatrudnia tam łącznie 2300 pracowników.
Rosja wygenerowała 0,6 proc. przychodów WPP pomniejszonych o koszty refakturowane – około 60 milionów funtów – w 2021 roku. Cena akcji WPP spadła o prawie jedną piątą - do 9,25 funta od 24 lutego, kiedy Rosja najechała Ukrainę – w tym samym dniu, w którym firma podała roczne wyniki – w obawie przed globalnymi konsekwencjami gospodarczymi wojny.
Dołącz do dyskusji: Holding reklamowy WPP zaprzestaje działalności w Rosji