SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ibuprom nie pomoże alpinistom w 'strefie śmierci' - spot do zmiany (wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej spotowi telewizyjnemu Ibupromu Max informowanie o uśmierzaniu przez niego bólu głowy u alpinistów wspinających się na najwyższe szczyty. Instytucja uznała, że w reklamie powinno się znaleźć ostrzeżenie przed kontynuowaniem wspinaczki w takiej sytuacji.

W reklamie telewizyjnej Ibupromu Max kobieta pracująca w dziale personalnym firmy produkującej ten lek opowiada, jak zdobyła w tym roku Mount Everest, w pewnym momencie relacjonując: "organizm powyżej pewnej wysokości już się nie aklimatyzuje. Ból głowy był tak ostry, że nie mogłam funkcjonować. Wreszcie wzięłam Ibumprom Max. Nie dałam za wygraną i poszliśmy w góry". Ten fragment wywołał protest jednego z odbiorców, który napisał do Komisji Etyki Reklamy, że przedstawioną w spocie chorobę wysokościową przejawiającą się bólem głowy neutralizuje tylko aklimatyzacja, bo na wysokości powyżej 7800 m n.p.m. , czyli w tzw. strefie śmierci, nie działają żadne leki. "Coraz więcej polskich turystów wyjeżdża w wysokie góry, wielu z nich nie ma odpowiedniego przygotowania i doświadczenia i łatwo może ulec czarowi kłamliwej reklamy ze skutkiem ostatecznym" - zaznaczył autor skargi.




Na podstawie protestu spotowi postawiono zarzuty wprowadzania w błąd odbiorców w odniesieniu do cech i wartości promowanego produktu. Komisja Etyki Reklamy poprosiła o opinię eksperta w medycynie górskiej, który stwierdził, że na bardzo dużych wysokościach nie zaleca się żadnych leków przeciwbólowych, bo nie ma danych naukowych na temat ich skuteczności. Produkująca Ibuprom Max firma US Pharmacia wyjaśniała, reklama nie sugeruje jego pozytywnego wpływu na przygotowanie i adaptację do wspinaczki wysokogórskiej. Według przedsiębiorstwa spot informuje natomiast, że lek łagodzi ból głowy pojawiający się w tzw. strefie śmierci, ale w połączeniu z aklimatyzacją, czyli pozostaniem przez kilka dni na takiej samej wysokości.

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot nie zachęca co prawda do podejmowania nieprzygotowanych wspinaczek na wysokie góry, ale sugeruje używanie Ibupromu Max na wysokości, na której organizm już się nie aklimatyzuje, tymczasem nie ma badań na temat skuteczności leków w tej strefie. Dlatego instytucja wezwała do wprowadzenia w reklamie zmian informujących, że w przypadku choroby wysokościowej w tzw. strefie śmierci należy niezwłocznie rozpocząć wędrówkę w dół, tak aby spot nie naruszał Kodeksu Etyki Reklamy.

Dołącz do dyskusji: Ibuprom nie pomoże alpinistom w 'strefie śmierci' - spot do zmiany (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojti2000.
Ja z forum profeo.pl
0 0
odpowiedź