Rekordy Eurosportu dzięki transmisjom z igrzysk w Paryżu
W trakcie igrzysk olimpijskich w Paryżu kanał Eurosport 1 bił kolejne rekordy oglądalności w Polsce. Każdą z transmisji z zawodów na antenach Eurosportu 1 i Eurosportu 2 oglądało średnio blisko 500 tys. osób, co jest ponad dwukrotnym wzrostem w porównaniu do igrzysk w Tokio.
W okresie turnieju w Paryżu transmitujący igrzyska cały czas kanał Eurosport 1 zajął czwarte miejsce w rynku z udziałem 5,36 proc., za TVP1, TVP2 i Polsatem, ale przed TVN i TVN24. Z kolei kanał Eurosport 2 był 18. z wynikiem wynoszącym 1,19 proc. W grupie 16-59 Eurosport 1 miał 5,04 proc., co dało mu także czwarte miejsce w rynku za TVP1, Polsatem i TVN.
Eurosport 1 i Eurosport 2 przyciągnęły ponad jednej trzeciej całej widowni igrzysk olimpijskich w Polsce.
W środę 7 sierpnia Eurosport 1 zanotował rekordową oglądalność dzienną w historii – miał tego dnia 8,46 proc, udziału. Wszystkie 10 dni z najwyższą oglądalnością w historii stacji miały miejsce w trakcie igrzysk w Paryżu.
Największą widownię osiągnął sobotni finał olimpijskiego turnieju siatkówki mężczyzn, który w Eurosporcie 1 oglądało blisko 1,7 mln widzów, co dało stacji 16,90 proc. udziału. Polska przegrała w nim z Francją, zdobywając srebrny medal. Na drugim miejscu znalazł się półfinałowy mecz siatkówki z widownią wynoszącą 1,39 mln.
- Za nami najwspanialsze wydarzenie sportowe świata, które pokazaliśmy w wyjątkowy sposób. Przez ponad 2 tygodnie prowadziliśmy naszych widzów przez igrzyska oferując im niespotykane do tej pory doświadczenia. Nasze studio w Paryżu, świetni prowadzący i reporterzy wraz z doskonałymi komentatorami wynieśli sportowe transmisje na najwyższy poziom. Bardzo się cieszę, że przełożyło się to na rekordowe wyniki oglądalności Eurosportu – powiedział Bogdan Czaja, dyrektor Eurosportu w Polsce i group vice president programming & operations TVN Warner Bros. Discovery.
- Max miał zrewolucjonizować oglądanie igrzysk olimpijskich i tak się stało. Wysoka i stabilna jakość obrazu, łatwość w przełączaniu się między transmisjami, alerty medalowe, możliwość śledzenia polskich sportowców czy ulubionej dyscypliny oraz możliwość powrotu i obejrzenia każdego momentu igrzysk sprawiły, że Max był najlepszym miejscem do przeżywania tego święta sportu - podkreślił group VP Streaming TVN Warner Bros. Discovery Maciej Gozdowski.
Warner Bros. Discovery relacjonowało igrzyska także w mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz w programach informacyjnych na czele z TVN24.
Igrzyska olimpijskie hitem w streamingu
W komunikacie podano, że igrzyska olimpijskie w Paryżu były wielkim sukcesem dla Warner Bros. Discovery na poziomie europejskim. Relacje na platformach WBD - w Max i discovery+, kanałach Eurosportu oraz otwartych telewizjach w Norwegii (TVNorge), Szwecji (Kanal 5) i Finlandii (Kutonen, TV5) – dotarły do aż 215 mln osób, co stanowi wzrost o 23 proc. procent w porównaniu z igrzyskami w Tokio. W trakcie igrzysk w Paryżu użytkownicy oglądali za pośrednictwem platform streamingowych WBD nieprawdopodobne 7 miliardów minut.
W komunikacie podano, że Warner Bros. Discovery odnotowało zdecydowany wzrost liczby subskrybentów na wszystkich najważniejszych rynkach, szczególnie w Polsce, Francji, Włoszech, Szwecji i Wielkiej Brytanii.
Warner Bros. Discovery posiada prawa do transmisji czterech kolejnych igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2026-2032. Są to: Zimowe Igrzyska Olimpijskie Milano Cortina 2026, Igrzyska Olimpijskie Los Angeles 2028, Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2030 oraz Igrzyska Olimpijskie Brisbane 2032.
Dołącz do dyskusji: Rekordy Eurosportu dzięki transmisjom z igrzysk w Paryżu