Ikea po 70 latach rezygnuje z drukowanego katalogu
Sieć Ikea zapowiedziała, że rezygnuje z wydawania swojego katalogu prezentującego co roku nowe produkty i projekty związane z meblami i aranżacją wnętrz. Firma zapowiada zastąpienie publikowania drukowanej i cyfrowej wersji wydawnictwa nowymi kanałami komunikacji, takimi jak aplikacje czy media społecznościowe.
Katalog sieci Ikea był dostarczany klientom szwedzkiej sieci od 1951 r. W 2016 r. wydawnictwo osiągnęło nakład w wysokości 200 mln egzemplarzy w 32. wersjach językowych, katalog był dystrybuowany także w darmowej wersji w Polsce.
Czytaj także: Zamówienia z IKEA można odebrać przy sklepach Kaufland
Koniec katalogu drukowanego
Teraz Ikea zapowiedziała, że jej magazyn przestanie się ukazywać w wersji drukowanej oraz cyfrowej (dostępnej w sieci od 2000 r.).
Szwedzka sieć wyjaśnia, że decyzja o zakończeniu emisji katalogu była rozważana przez szefostwo od dłuższego czasu, a na jej przyspieszenie miała wpływ pandemia koronawirusa, która zmieniła zachowania użytkowników.
Ikea twierdzi, że w ciągu ostatniego roku niemal 45 proc. zakupów wewnątrz sieci przeniosło się do internetu. W związku z tym firma chce docierać z komunikacją do klientów za pomocą nowych form, takich jak aplikacje czy media społecznościowe.
Czytaj także: Wegański przewrót w menu IKEA
Jednocześnie Ikea zapewnia, że nadal będzie dostarczać użytkownikom inspirujące materiały dotyczące np. aranżacji wnętrz. Sieć zamierza też na pożegnanie opublikować jesienią 2021 r. specjalną edycję swojego katalogu.
Dołącz do dyskusji: Ikea po 70 latach rezygnuje z drukowanego katalogu