IKEA uruchomi w Polsce wirtualne narzędzie aranżacji wnętrz. Pomoże sztuczna inteligencja
Niebawem w Polsce ruszy nowa usługa szwedzkiej sieci IKEA. IKEA Kreativ pomoże w aranżacji wnętrz bez wychodzenia z domu, ze wsparciem sztucznej inteligencji.
IKEA do końca roku kalendarzowego planuje udostępnić w Polsce klientom nowe, cyfrowe rozwiązanie IKEA Kreativ, pozwalające zaprojektować własną przestrzeń. Darmowe narzędzie ma ułatwić aranżację przestrzeni w swoim domu, i pozwolić klientom sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu.
W kreatorze będzie można wybierać meble i akcesoria z oferty IKEA i dostosować je do naszej własnej przestrzeni dzięki sztucznej inteligencji. W narzędziu zobaczymy estymację kosztów wybranych produktów, będzie je można od razu zamówić online.
IKEA Kreativ, fot. Wirtualnemedia.pl
IKEA Kreativ pozwoli wizualizować produkty w nawet najbardziej niestandardowych wnętrzach. Wystarczy za pomocą smartfonu zeskanować dowolne pomieszczenie, usunąć kliknięciem niepotrzebne elementy, a następnie dodać i dowolnie ustawić w pokoju nowe meble i akcesoria. Usługa ta dostępna będzie dla zalogowanych użytkowników aplikacji IKEA, niezalogowani będą mogli korzystać z szablonów pomieszczeń. Do wyboru są sypialna, pokój dzienny, jadalnia i biuro.
Usługa IKEA Kreativ będzie dostępna na urządzeniach mobilnych (systemy iOS i Android) i na desktopie. Kreator początkowo został udostępniony dla klientów w USA, później trafił na inne wybrane rynki - szwedzki, francuski, hiszpański, niemiecki i holenderski.
Nowa usługa ma też pomóc w dalszym rozwoju aplikacji mobilnej IKEA. Obecnie ma 2,2 mln użytkowników.
IKEA Kreativ, fot. Wirtualnemedia.pl
„Lepiej pomyślany dom” nowym hasłem IKEA
„Lepiej pomyślany dom” to hasło, które będzie towarzyszyć nowemu formatowi komunikacji marki od września 2023 r. i jest odpowiedzią na potrzeby tych wszystkich, którzy chcą stworzyć w domach funkcjonalną i przyjazną przestrzeń. W ofercie pojawi się jeszcze więcej rozwiązań do przechowywania.
- „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nowy format komunikacyjny, oparty na dialogu z konsumentami, naszymi pracownikami, a także z rynkiem. Chcemy, by punktem wyjścia zawsze była rozmowa o tym, jak odpowiadać na pojawiające wyzwania – podsumowuje Jordi Esquinas, dyrektor ds. działalności komercyjnej w IKEA Retail Polska.
Pierwszy sklep IKEA pojawił się w Polsce na warszawskim Ursynowie. Dziś marka ma w Polsce 11 sklepów, 69 Punktów Odbioru Zamówień. Marka stawia między innymi na rozwój studiów planowania i zamówień, w których klienci na miejscu mogą skorzystać z pomocy projektantów IKEA. Takich punktów jest obecnie dziewięć, a ostatni otwarto w sierpniu w Rzeszowie. IKEA chce w przyszłym roku finansowych (liczonym od września) mieć w Polsce studiów planowania i zamówień.
Dołącz do dyskusji: IKEA uruchomi w Polsce wirtualne narzędzie aranżacji wnętrz. Pomoże sztuczna inteligencja