IKEA poświęca świąteczną kampanię problemowi marnowania jedzenia
"Ile jedzenia marnujemy w sezonie świątecznym?"- pyta IKEA w świątecznej kampanii reklamowej i proponuje "czas na zmianę". Za produkcję spotu odpowiada Alfa Film i CGF, za kreację Yaroslav Orlov i Roman Firainer.
W świątecznym spocie reklamowym IKEA tematem przewodnim staje się ważny, ale pomijamy w przedświątecznej gorączce przygotowań problem nadmiernego konsumpcjonizmu i związanego z nim marnowania żywności.
Według danych z Raportu Banków Żywności 2020, nawet 53,75 proc. z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki.
Zmarnowane jedzenie "ożywa" w reklamie IKEA
W reklamie IKEA kupione, ale nie zjedzone wędliny, mandarynki, sery i łakocie dosłownie ożywają, goniąc głównego bohatera - małego chłopca - na zaśnieżonych ulicach. Chłopczyk dociera nareszcie do domu, gdzie zastaje stół po imprezie rodzinnej i mamę, która sprząta, wyrzucając niezjedzone reszki kolacji do kosza na śmieci. Szwedzka marka podpowiada jednak, jak dzięki jej produktom można to zmienić i ograniczyć marnowanie żywności w okresie świąt.
- Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje. Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie - mówi Agata Czachórska, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Kampania startuje 14 grudnia w kanałach online, a od 21 grudnia pojawi się w telewizji.
Za produkcję spotu odpowiada Alfa Film i CGF, za kreację Yaroslav Orlov i Roman Firainer. Adaptacją do wersji polskiej zajęła się agencja VMLY&R.
Dołącz do dyskusji: IKEA poświęca świąteczną kampanię problemowi marnowania jedzenia