Ile z reklam zarabiają 'męskie' miesięczniki? „Logo” zyskało, „CKM” mocno w dół
W br. czołowe miesięczniki lifestylowe dla mężczyzn cennikowo zarobiły w reklam minimalnie więcej niż przed rokiem. O ponad połowę wzrosły wpływy reklamowe „Logo”, za to o 30 proc. mniejsze zanotował „CKM”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do kwietnia br. cennikowe przychody reklamowe czterech miesięczników lifestylowych dla mężczyzn były dokładnie o 1,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
>>> Duże spadki w segmencie miesięczników lifestylowych dla panów
Liderujący w segmencie „Men's Health” (Motor-Presse Polska) zarobił z reklam 3 proc. mniej niż przed rokiem, a „Playboy” (Marquard Media Polska) - 0,2 proc. mniej. Za to wpływy reklamowe „Logo” (Agora) wzrosły w skali roku aż o 55,1 proc. Z kolei „CKM” (Marquard Media Polska) cennikowo zarobił z reklam 29,5 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów dla mężczyzn (bez autopromocji) | ||
I-IV.2012 | I-IV.2011 | |
Men's Health | 5 166 150 zł | 5 322 050 zł |
Logo | 5 127 675 zł | 3 306 400 zł |
Playboy | 4 394 701 zł | 4 403 516 zł |
CKM | 3 413 759 zł | 4 843 958 zł |
monitorowane tytuły razem | 18 102 285 zł | 17 875 924 zł |
W zestawieniu nie zostały uwzględnione „Stuff” i „Maxim Polska” (oba tytuły wydaje Ginza Media Group), ponieważ miały łączone numery styczniowo-lutowe, a przed rokiem jeszcze się nie ukazywały.
Dołącz do dyskusji: Ile z reklam zarabiają 'męskie' miesięczniki? „Logo” zyskało, „CKM” mocno w dół