InPost zastrzegł znaki Fresh i Deli, będzie rozwijał dostawy zakupów i posiłków
Na stronach Urzędu Patentowego pojawiła się informacja o zastrzeżeniu przez firmę logistyczną Inpost dwóch nowych znaków towarowych: InPost Fresh i InPost Deli. Z opisu wynika, że chodzi o platformy do zamawiania posiłków i zakupów z rozmaitych sklepów. – Nie komentujemy sprawy – przekazał nam Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPostu.
InPost wystąpił o rezerwację obu znaków w kwietniu br., ujawniono je na stronach Urzędu Patentowego (odpowiednio) pod koniec maja (Deli) i w czerwcu (Fresh). O zastrzeżeniu tego ostatniego znaku napisał serwis Cashless.pl.
Z opisu w biuletynie wynika, że w obu przypadkach chodzi o platformy do zamawiania produktów ze sklepów i posiłków z restauracji. Chodzi też o „usługi dostarczania zamówionych produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji pod wskazany adres, transport i dostawy towarów” jak również o dostawę żywności, „zwłaszcza gotowych posiłków do bezpośredniego spożycia”. - Nie komentujemy tego - odpowiedział na naszą prośbę o szczegóły rzecznik prasowy InPostu, Wojciech Kądziołka.
InPost coraz śmielej wchodzi na rynek dostarczania jedzenia. Pod koniec maja firma komunikowała, że uruchomi 20 nowych Lodówkomatów we Wrocławiu. To trzecie miasto, po Warszawie i Krakowie, w którym działa usługa.
- Jesteśmy już po testach Lodówkomatów. Maszyny są doskonale dopracowane i spełniają wszystkie kryteria niezbędne do przechowywania żywności. Oznacza to, że jesteśmy w pełni gotowi na rozwijanie sieci takich maszyn w Polsce – komentował Rafał Brzoska, prezes InPost. Dodając, że w tym roku firma skupi się na „skokowym wzroście liczby Paczkomatów w Polsce i Europie”, dlatego następne Lodówkomaty będą instalowane dopiero w przyszłym roku. - To kolejny perspektywiczny obszar, w którym się rozwijamy - podkreśla Brzoska.
W czerwcu spółka zacieśniła współpracę z Lidl Polska, umożliwiając klientom tej sieci odbiór zakupów z e-sklepu w Paczkomatach. Przy zamówieniu od wartości 199 zł dostawa jest darmowa.
W Polsce firma na koniec marca miała 11 743 Paczkomatów, o 76 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast liczba takich maszyn za granicą zwiększyła się o 54 proc. do 1 810.
Liczba Paczkomatów do końca br. ma wzrosnąć do 18,2-19 tys. z planowanych pierwotnie 16,5-18,5 tys. Wolumen paczek dostarczonych w całym br. ma wynieść 455-485 mln wobec wcześniej przewidywanych 445-465 mln
Dołącz do dyskusji: InPost zastrzegł znaki Fresh i Deli, będzie rozwijał dostawy zakupów i posiłków