InPost rusza z testami platformy do zamawiania zakupów spożywczych Fresh
Firma logistyczna InPost rozpoczęła testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh. Partnerem projektu jest sieć Makro Polska.
Platforma do zamawiania produktów spożywczych InPost Fresh obecnie testowana jest Warszawie. Do wyboru są trzy modele kupna - Express z dowozem nawet w 60 min., dostawą w dniu zamówienia oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni.
W przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, o której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta.
InPost Fresh - nowy gracz na rynku e-grocery
Testy będą trwały kilka miesięcy, jak zapowiada jednak InPost, "później będzie rozszerzać zasięg, by stać się największym ogólnopolskim żywnościowym marketplace".
- To prawdziwa rewolucja. Nasz partner skorzysta z wiedzy i doświadczenia, jakie posiadamy w zakresie rozwiązań mobilnych, a przy tym nie będzie musiał inwestować we własną logistykę ostatniej mili - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
Aplikację InPost Fresh zbudowano w oparciu o InPost Mobile, z którego korzysta już blisko 7 mln użytkowników.
Jak zamawiać z InPost Fresh
W celu realizacji zamówienia wystarczy pobrać aplikację InPost Fresh. Już w dniu pierwszego logowania klient może zrobić i otrzymać swoje pierwsze zakupy – dzięki ekspresowej dostawie, nawet w 60 minut.
Przez aplikację można wybierać w asortymencie ponad 10 tysięcy produktów w dostawie na ten sam i kolejny dzień – wśród nich szeroki wybór świeżych ryb, mięsa, owoców i warzyw. Klienci mają do dyspozycji najwygodniejsze formy płatności: przedpłata (Blik, szybki przelew i karta) lub za pomocą karty i Blika przy odbiorze od kuriera.
W asortymencie InPost Fresh na razie jest około 10 tysięcy produktów z kilkunastu kategorii - m.in. nabiał, warzywa i owoce, słodycze, woda i napoje, a także mięso, pieczywo, dania gotowe, artykuły higieniczne, dla dzieci dla zwierząt czy kosmetyki i chemia domowa.
- Szczególnie stawiamy na kategorie, w których przez lata zbudowaliśmy silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów, jak HoReCa. W ofercie tej jesteśmy zdecydowanym liderem. Mamy bardzo szeroki wybór produktów świeżych, a wśród nich m.in. świeże ryby, owoce morza, mięso oraz owoce i warzywa. Klienci odnajdą u nas swoje ulubione produkty znanych marek oraz produkty dostępne wyłącznie w Makro - mówi Dominik Branny, prezes Makro Polska.
Z opisu w biuletynie wynikało, że w obu przypadkach chodzi o platformy do zamawiania produktów ze sklepów i posiłków z restauracji. Chodzi też o „usługi dostarczania zamówionych produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji pod wskazany adres, transport i dostawy towarów” jak również o dostawę żywności, „zwłaszcza gotowych posiłków do bezpośredniego spożycia”. Firma sprawy nie komentowała.
W czerwcu spółka zacieśniła współpracę z Lidl Polska, umożliwiając klientom tej sieci odbiór zakupów z e-sklepu w Paczkomatach. Przy zamówieniu od wartości 199 zł dostawa jest darmowa.
W Polsce firma na koniec marca miała 11 743 Paczkomatów, o 76 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast liczba takich maszyn za granicą zwiększyła się o 54 proc. do 1 810.
Liczba Paczkomatów do końca br. ma wzrosnąć do 18,2-19 tys. z planowanych pierwotnie 16,5-18,5 tys. Wolumen paczek dostarczonych w całym br. ma wynieść 455-485 mln wobec wcześniej przewidywanych 445-465 mln
Dołącz do dyskusji: InPost rusza z testami platformy do zamawiania zakupów spożywczych Fresh