Intensywny rozwój sieci "Biedronka". 3000 sklepów w 2015 roku
Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci sklepów "Biedronka" podtrzymuje plan zwiększenia sieci sklepów do 3 tys. w 2015 r., poinformował dyrektor operacyjny spółki, Julio Duarte.
Na razie spółka skupia się na wzroście organicznym i nie prowadzi żadnych rozmów z potencjalnymi podmiotami przejęć. Duarte dodał także, że jest bardzo zadowolony z wyników I kw. 2011 r.
"Biedronka ma zamiar systematycznie rozwijać sieć. Planujemy w 2015 r. posiadać 3 tys. sklepów. Planujemy zarówno rozwój organiczny, jak i potencjalne akwizycje. Jednak ten drugi sposób zwiększania potencjału może być trudny, choćby z powodu ograniczeń prawnych np. decyzji UOKiK-u" - powiedział agencji ISB Duarte.
W jego ocenie równie dużym problemem jest znalezienie dobrego podmiotu do przejęcia, który dawał by Biedronce znaczące korzyści biznesowe i rzeczywisty rozwój sieci. Dlatego też spółka nie ma na dziś określonych parametrów, lokalizacji czy specjalnych oczekiwań wobec obiektu potencjalnego przejęcia. Dotyczy to zarówno wielkości jak i wartości spółki.
"Obecnie żaden projekt akwizycyjny nie jest przez nas realizowany. Jednak jeśli pojawią się informacje o ciekawym projekcie, np. podobnym do sieci Plus, którą przejęliśmy 3 lata temu, to na pewno zbadamy sprawę i siądziemy do rozmów" - podkreślił Duarte.
Dyrektor operacyjny odniósł się także w rozmowie z agencją ISB do wyników finansowych spółki w I kw. 2011 r. Duarte nie mógł podać konkretnych danych przed oficjalną ich prezentacją w Portugalii, gdzie Jeronimo Martins jest notowana na giełdzie, ale zdradził, że jest z nich zadowolony.
"Na pewno po I kw. 2011 r. mamy powody do satysfakcji. Cieszymy się także, że politycy zaczęli o nas mówić dobrze oraz z faktu, że kilku klientów poznaliśmy z imienia i nazwiska" - podsumował w rozmowie z agencją ISB, Duarte.
Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych Biedronka. Od 1995 roku zainwestowała w Polsce ponad 5 mld zł, a jej sprzedaż w 2010 r. wyniosła 19,2 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Intensywny rozwój sieci "Biedronka". 3000 sklepów w 2015 roku