SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interia z najpopularniejszym serwisem muzycznym. Spotify przed Open.fm i Soundcloudem (TOP10)

Wśród serwisów o muzyce najpopularniejsze są dział muzyczny Interii oraz Tekstowo.pl, natomiast Spotify osiąga dużo wyższą odwiedzalność niż Open.fm i Soundcloud. W skali roku duży spadek zanotowała sekcja muzyczna Onetu.

Sekcję muzyczną Interii w kwietniu br. odwiedziło 2,98 mln realnych użytkowników (czyli 10,55 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując 10,83 mln odsłon oraz spędzając średnio po 4 minuty i 56 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Z kolei Tekstowo.pl przy 2,96 mln odwiedzających zanotowało 12,37 mln odsłon oraz 4 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Oprócz Interii w zestawieniu są inne portale ze swoimi działami muzycznymi. Na Eska.pl taka sekcja miała 2,32 mln użytkowników i 7,43 mln odsłon, na Onet.pl - 1,64 mln użytkowników i 3,55 mln odsłon, a na Antyradio.pl - 521,9 tys. użytkowników i 1,41 mln odsłon.

W całości do kategorii muzycznej zakwalifikowano wchodzące w skład Grupy Interia.pl serwisy RMFmaxxx.pl (1,22 mln odwiedzających i 3,42 mln odsłon) i RMFon.pl (920,3 tys. użytkowników i 7,42 mln odsłon), a także należące do Grupy Wirtualna Polska Open.fm (560,8 tys. użytkowników i 1,83 mln odsłon). Z RMFon.pl przeciętny internauta korzystał aż przez 23,5 godziny, a z

Przeglądarkowa wersja Spotify miała 1,22 mln użytkowników i 6,73 mln odsłon, natomiast Soundcloud - 545,3 tys. użytkowników i 1,96 mln odsłon. Obie witryny nie są w badaniu Gemius/PBI objęte audytem, więc nie wiadomo, ile czasu spędzili na nich internauci.

Inne platformy streaming muzycznego, takie jak Deezer czy Tidal, osiągnęły zbyt małą odwiedzalność, żeby ich wyniki zostały określone w badaniu Gemius/PBI.

W skali roku sekcja muzyczna Interii i Tekstowo.pl zanotowały spore spadki. Pierwszy serwis stracił 1,65 pkt proc. zasięgu i 504,4 tys. odsłon (to odpowiednio 13,5 i 4,4 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu spędzanego przez użytkownika o 42 sekundy (czyli 16,5 proc.), a drugi - 1,18 pkt proc. zasięgu, 1,87 mln odsłon oraz 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,1, 13,1 i 13,9 proc. w dół).

Jeszcze mocniej w dół poszły wyniki działu muzycznego Onetu - zasięg o 4,91 pkt proc. (45,8 proc.), liczba odsłon o 4,02 mln (53,1 proc.), a średni czas korzystania - o 34 sekundy (13,2 proc.).

Natomiast Eska.pl przy wzroście zasięgu o 0,44 pkt proc. (5,7 proc.) i liczby odsłon o 901,9 tys. (13,8 proc.) zanotowała spadek przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika aż o 20 minut i 23 sekundy (czyli 89,7 proc.). RMFmaxxx.pl zyskał 0,86 pkt proc. zasięgu (24,7 proc.), tracąc 317,2 tys. odsłon (8,5 proc.) i 48 sekund średniego czasu korzystania (31 proc.).

Open.fm zanotował wzrost o 0,87 pkt proc. zasięgu i 530,8 tys. odsłon (77,7 i 40,8 proc.), natomiast przeciętny czas korzystania z witryny skrócił się o 5 godzin i prawie 41 minut (czyli 45,2 proc.).

Z kolei Spotify zyskał 1,63 pkt proc. zasięgu i 1,73 mln odsłon (60,8 i 34,6 proc.), a w przypadku Soundcloudu zasięg zmalał o 0,01 pkt proc. (0,5 proc.), a liczba odsłon wzrosła o 286,6 tys. (17,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Interia z najpopularniejszym serwisem muzycznym. Spotify przed Open.fm i Soundcloudem (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Beck
Że statystyk widać, że rmfon i open.fm ludzie słuchają (wiele godzin w miesiącu, czyli co najmniej kilkadziesiąt minut dziennie), podczas gdy reszta tych witryn to jakieś cosie
odpowiedź
User
sebaaa
sam korzystam ze Spotify, RMFon i Open.fm. Spotify bo ma całą muzykę na wyciągnięcie ręki, RMFki i Open bo mają fajne stacje z muzyką znacznie lepszą niż w "zwykłym" radiu
odpowiedź