IRCenter wprowadza badania neuromarketingowe
Firma badawcza IRCenter wprowadza do oferty badania reakcji odbiorców na przekazy marketingowe. Usługę tę realizować będzie we współpracy z gdańską firmą In-Sight.
W ramach nowej usługi IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG (elektroencefalografia). Firma bada reakcje na reklamy telewizyjne i internetowe (na etapie animatików lub wersji offline’owych), strony www i aplikacje mobilne, materiały BTL i POS oraz reklamę na nośnikach OOH.
Do realizacji badań wykorzystywana jest metodologia i sprzęt firmy Emotiv: każdy respondent otrzymuje do założenia na głowę zestaw działający w oparciu o technologię 16 kanałowego, bezprzewodowego Emotiv EEG. Test na grupie 22-24 osób ma dawać wiarygodność pomiaru dla 8-7 milionowej populacji.
- Wprowadzona przez nas metodologia daje możliwość precyzyjnego zwymiarowania zarówno atrybutów produktowych, jak i siły reakcji na benefit konsumencki, a także na zmierzenie poziomu powiązania danego komunikatu z marką - przekonuje Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IRCenter.
Nowa usługa ma pomagać określić najważniejsze korzyści konsumenckie, dobrać skuteczny komunikat typu call to action oraz zoptymalizować format komunikacji pod względem perswazyjności, atrakcyjności i wiarygodności.
Dołącz do dyskusji: IRCenter wprowadza badania neuromarketingowe