SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Isobar Polska ze wzrostem wpływów o 46 proc. i 1,4 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa Isobar Polska (należąca do holdingu Dentsu Aegis Network Polska) osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 45,7 proc. do 27,93 mln zł. Natomiast wynik netto firmy poszedł w górę z 1,3 mln zł straty do 1,37 mln zł zysku.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przychody sprzedażowe netto Isobar Polska zwiększyły się z 19,16 mln zł w 2016 roku do 27,93 mln zł w ub.r. W ramach tej kwoty znacznie mniej - z 7,14 do 8,58 mln zł - wzrosły wpływy od jednostek powiązanych z agencją.

Isobar Polska należy do holdingu Dentsu Aegis Network Polska, w skład którego wchodzą też m.in. agencja Hypermedia, iProspect, Lubię to - Linked by Isobar oraz domy mediowe Vizeum i Carat. W sprawozdaniu złożonym w KRS agencja podała że zarówno zajmuje się obsługą własnych klientów, a jak też jako podwykonawca uczestniczy w projektach dla klientów innych podmiotów z Dentsu Aegis Network Polska.

Wpływy z tego pierwszego źródła wzrosły w skali roku z 16,11 do 22,38 mln zł, a z drugiego - z 3,03 do 5,55 mln zł. Głównym klientem zdobytym w ub.r. przez agencję był Volkswagen Group Polska (w zakresie marki Audi).

Koszty operacyjne Isobar Polska wyniosły w ub.r. 27,14 mln zł, co wobec 20,44 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 32,8 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce - nakłady na nie zwiększyły się z 18,33 do 24,62 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 1,54 do 2,03 mln zł. W agencji na etacie pracowało 14 osób.

W sprawozdaniu z działalności firma opisała, że „podjęła działania zmierzające do optymalizacji procesów i kosztów oraz wyeliminowania ze swojej oferty usług, które nie zapewniają osiągnięcia progu rentowności”.

W efekcie wynik ze sprzedaży poprawił się z 1,27 mln zł straty w 2016 roku do 795,3 tys. zł w ub.r. Wyniki netto był jeszcze wyższy dzięki innym przychodom operacyjnym (w ub.r. wyniosły 142,1 tys. zł, wobec 5 tys. zł rok wcześniej) i 440,7 tys. zł wpływów podatkowych. Spółka osiągnęła 1,37 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2016 roku miała 1,3 mln zł straty.

Właścicielem Isobar Polska jest Dentsu Aegis Network Central Europe. Na początku ub.r. agencja dostała 4 mln zł dokapitalizowania w celu finansowania działalności operacyjnej.

Dołącz do dyskusji: Isobar Polska ze wzrostem wpływów o 46 proc. i 1,4 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl