ITI Neovision zmieniło nazwę na Canal+ Polska, złożyło prospekt ws. wejścia na giełdę
Spółka ITI Neovision, operator Platformy Canal+, zmieniła nazwę na Canal+ Polska. Jednocześnie złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, zamierza zadebiutować na warszawskiej giełdzie.
- Warunki umów abonenckich oraz regulaminy świadczenia usług nie ulegają zmianie. Zmiana ta nie wymaga od Klientów Spółki podejmowania żadnych czynności formalnych - zapewniła firma w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl.
Na początku września ub.r. należąca do spółki platforma nc+ zminiła nazwę na Platforma Canal+, czemu towarzyszyła duża kampania marketingowa.
Canal+ Polska szykuje się do wejścia na warszawską giełdę
W środę Canal+ Polska poinformował, że złożył w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, co jest początkiem procedur dotyczących wejścia firmy na warszawską giełdę. Prospekt nie został jeszcze upubliczniony.
- Spółka i jej akcjonariusze nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji co do przeprowadzenia oferty publicznej. Spółka będzie informować o kolejnych krokach po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników - zaznaczono w komunikacie prasowym
Akcjonariuszami Canal+ Polska są Grupa Canal+ (ma 51 proc. kapitału), TVN Media (32 proc.) oraz spółka zależna Liberty Global (17 proc.), właściciela UPC. W lutym TVN i spółka zależna Liberty Global poinformowały, że rozważają skorzystanie z opcji sprzedaży posiadanych akcji firmy. Natomiast pod koniec maja nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy spółki zdecydowało o dematerializacji akcji i ubieganiu się o wprowadzenie akcji na warszawską giełdę.
W komunikacie podkreślono, że Grupa Canal+, niezależnie od ostatecznej decyzji dotyczącej oferty publicznej, zamierza pozostać strategicznym akcjonariuszem Canal+ Polska.
- Canal+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i konsekwentne poszerzanie bazy abonentów od 2016 roku. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową Canal+ (OTT). Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej” - komentuje Edyta Sadowska, prezes firmy.
Zmiany w zarządzie i kupno Kina Świat
Edyta Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie firma po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupiła 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.
W maju br. ITI uruchomiła platformę internetową Canal+ z filmami, serialami, programami oraz streamingiem 76 stacji telewizyjnych. Usługa obejmuje cztery pakiety kosztujące od 10 do 50 zł.
Dołącz do dyskusji: ITI Neovision zmieniło nazwę na Canal+ Polska, złożyło prospekt ws. wejścia na giełdę