J. Walter Thompson tworzy w Polsce grupę reklamową
Agencja J. Walter Thompson tworzy grupę reklamową J. Walter Thompson Company Poland, na której czele stanęła Beata Turlejska-Zduńczyk. Grupa upraszcza obsługę klientów, dzieląc się na wyspecjalizowane tematycznie jednostki w obszarach: bussiness communication, digital technology, content & social oraz shopper marketing.
- Nowy model grupy jest wynikiem doświadczeń zarówno z dwuletniego okresu konsolidacji kompetencji agencji Lemon Sky i JWT po połączeniu w 2014 roku, obserwacji trendów w branży i na rynku oraz potrzeb naszych klientów. Analiza doświadczeń pozwoliła określić współczesny model wykorzystujący wyspecjalizowane tematycznie grupy połączone jednym rachunkiem oraz celem biznesowym grupy pod wspólnym parasolem organizacyjnym. Rozwój w tę stronę jest naszym naturalnym, kolejnym krokiem w budowaniu i rozwijaniu wszystkich kompetencji pod jednym dachem - opisuje Beata Turlejska-Zduńczyk, która do tej pory zarządzała Lemon Sky J. Walter Thompson, a od teraz przejmuje stery całej grupy J. Walter Thompson Company Poland.
W grupie poza specjalizacjami funkcjonują sektory wspólne, działające w ramach łączenia specjalizacji. Pracują one w modelu tzw. pioneering process, wprowadzonym w tym roku w całej sieci J. Walter Thompson Worldwide. Ten sposób rozwiązywania biznesowych i komunikacyjnych problemów klientów ma dawać możliwość optymalnego wykorzystania potencjału wszystkich pracowników zespołów oraz szybszego zaangażowania poszczególnych jednostek w grupie. Jednocześnie każda jednostka rozwija indywidualnie swoje kompetencje oraz dba o efektywność działań w swoim sektorze.
W strukturach parasolowej marki J. Walter Thompson Company Poland funkcjonuje kilka osobnych jednostek. J. Walter Thompson Warsaw to multiserwisowa jednostka doradczo-komunikacyjna, skoncentrowana na rozwoju biznesu klienta oraz jego marek. Zakres jej działania obejmuje definiowanie oraz budowanie zintegrowanych rozwiązań marketingowych, analizy, planowanie strategiczne, rozwiązania kreatywne, definiowanie i śledzenie trendów rynkowych oraz łączenie działań we wszystkich dostępnych kanałach. Jedną z kluczowych osób odpowiedzialnych za rozwój kompetencji strategicznych J. Walter Thompson Warsaw, a także za strategię całej grupy, jest Maciej Obuchowicz.
Jednostka Lemon Sky obejmuje w grupie wszystko, co dotyczy technologii w komunikacji, strategii tworzenia platform, innowacji, analityki środowiska, experience designu (XD), user experience (UX), e-commerce oraz performance marketingu. Za Lemon Sky odpowiadają Jerzy Kozyra oraz Ireneusz Dworzyński.
Lemon Sky Always On to jednostka dedykowana markom zaangażowanych w dialog, obejmująca obszarem działania i komunikację interaktywną: content, social oraz mobile. Tworzy strategie budowania społeczności, wspierając swoim głosem najbardziej znane marki, zapadające w pamięć edukacyjne i rozrywkowe treści (storytelling, narracja rzeczywistości), stawia na praktyczne zastosowanie smartphonów, dając swoim użytkownikom dokładnie to, czego potrzebują. Lemon Sky Always On jest pomostem pomiędzy markami z misją, a potrzebami użytkowników, z którymi jest w ciągłym kontakcie. Rozwojem tej jednostki zajmuje się Martyna Smak.
W strukturach grupy kształtuje się też odrębna jednostka odpowiedzialna za Marketing Activation zajmująca się poznawaniem zachowań konsumenckich i tworzeniem strategii ich zaangażowania. W zakres kompetencji wpisują się experiential, shopper marketing, eventy, programy lojalnościowe, promocje, BTL oraz opracowywanie programów wsparcia w kanałach sprzedaży, czyli wszystkiego co wzmaga bezpośrednie zainteresowanie produktem, wzmacnia impulsy zakupowe, pomaga w wyborze oraz generuje ruch (traffic) w sklepach.
Dołącz do dyskusji: J. Walter Thompson tworzy w Polsce grupę reklamową
Whatever.