Z polskiego giganta odzieżowego odchodzi wiceprezes od logistyki i IT
Ze stanowiska wiceprezesa koncernu odzieżowego LPP, do którego należą marki House, Reserved, Mohito, Cropp i Sinsay, zrezygnował Jacek Kujawa. W zarządzie był przez 14 lat.
Jacek Kujawa jako wiceprezes LPP odpowiadał za obszar logistyczny i informatyczny. Zarządzał projektami inwestycyjnymi firmy w Polsce i za granicą (dotyczącymi m.in. rozbudowy sieci sklepów oraz powierzchni magazynowych), strategicznymi projektami (m.in. wdrożeniem technologii RFID) oraz rozbudową sieci dystrybucji w Europie.
Ponadto nadzorował w spółce obszar administracyjny i struktury odpowiedzialne za analizę danych.
Jacek Kujawa w zarządzie LPP był od jesieni 2009 roku, a pracę w firmie zaczął w 2004 roku. Początkowo był dyrektorem ds. IT.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wcześniej Jacek Kujawa pracował m.in. w grupie Wirtualna Polska (przez prawie cztery lata, jako dyrektor IT). Ukończył studia na Wydziale Informatyki na Politechnice Gdańskiej.
W komunikacie giełdowym LPP zaznaczono, że walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki w najbliższych dniach ma powołać nową osobę do zarządu. Firma zapowiedziała już, że będzie to Mikołaj Wezdecki, pracujący w niej od połowy ub.r. Początkowo odpowiadał za proces cyfryzacji i rozwój platformy e-commerce Reserved i Sinsay, a w marcu br. objął stanowisko dyrektora ds. digitalizacji.
Prezesem LPP jest jej założyciel Marek Piechocki. W zarządzie są też, jako wiceprezesi, Przemysław Lutkiewicz (od początku 2015 roku, odpowiada m.in. za obszar finansów, controllingu, audytu wewnętrznego, relacji inwestorskich oraz prowadzi nadzór nad spółkami zagranicznymi), Sławomir Łoboda (od jesieni 2015 roku, odpowiada za rozwój, analizy rynkowe i prawny) oraz Marcin Piechocki (od połowy 2021 roku, jest dyrektorem zarządzającym Sinsay i Mohito, odpowiada też za komunikację wewnętrzną firmy i relacje zewnętrzne).
W pierwszej połowie bieżącego roku finansowego, zakończonej w lipcu br., grupa LPP zwiększyła przychody o 11,4 proc. do 8,21 mld zł (sprzedaż marki Sinsay wzrosła o 20,9 proc. do 3,49 mld zł), przy czym wpływy z e-commerce zmalały o 8,8 proc. do 2,02 mld zł. Na koniec lipca koncern miał 2 141 sklepów stacjonarnych (840 marki Sinsay, 363 Cropp, 353 Reserved, 361 House i 224 Mohito).
Półroczny zysk EBITDA poszedł w górę z 392 do 944 mln zł, a zysk netto - z 262 do 442 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Z polskiego giganta odzieżowego odchodzi wiceprezes od logistyki i IT