Rekordowa oglądalność meczu w streamingu. „Aplikacja TVP Sport wyprzedziła rynek”
Choć serwis streamingowy Viaplay co jakiś czas boryka się z problemami technicznymi, to serwery Telewizji Polskiej sprawdziły się podczas rekordowego pod względem widowni w internecie meczu Polska-Arabia Saudyjska. - Aplikacja TVP Sport wyprzedziła rynek i ustanowiła bardzo wysokie standardy dla innych nadawców - mówi Wirtualnemedia.pl Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport.
Jeszcze kilka tygodni temu wydawało się, że oglądanie meczu na platformie streamingowej to niemal pewne problemy techniczne. Na takowe narzekali użytkownicy Viaplay podczas meczów Bundesligi, Premier League czy gal KSW. Zamiast pożądanego meczu, widzowie mogli oglądać na przykład planszę z napisem „Coś poszło nie tak”.
W sprawie problemów z transmisjami, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające. Przyczyniło się do tego ponad 40 skarg od użytkowników Viaplay. UOKiK wezwał też Cyfrowy Polsat (właściciela serwisu Polsat Box GO) i Canal+ (Canal+ online) do złożenia wyjaśnień w sprawie podobnych kłopotów technicznych.
1,6 mln użytkowników obejrzało mecz w streamingu
Rozpoczęte niedawno Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze są wielkim testem dla Telewizji Polskiej, która transmituje mecze w aplikacjach TVP Sport i TVP GO. Mimo drobnych problemów technicznych na początku imprezy, serwery nadawcy publicznego radzą sobie z o wiele większym zainteresowaniem kibiców niż podczas innych rozgrywek sportowych.
Trochę to trwało, bo trzeba było wszystkich zliczyć z osobna 🙃 12,5 mln skumulowanej widowni meczu Polska-Arabia Saudyjska w tym absolutny rekord polskiego internetu (1,6mln) oraz najwyższa w historii widownia w 4K (ponad pół miliona). W środę idziemy po następne skalpy! 🔥🇵🇱
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) November 28, 2022
- Trochę to trwało, bo trzeba było wszystkich zliczyć z osobna. 12,5 mln skumulowanej widowni meczu Polska-Arabia Saudyjska w tym absolutny rekord polskiego internetu (1,6 mln) oraz najwyższa w historii widownia w 4K (ponad pół miliona). W środę idziemy po następne skalpy! - napisał na Twitterze szef TVP Sport Marek Szkolnikowski. Część internautów mu gratowała. - Szacun za apkę. Zero zacięć. Nie to co Viaplay - zauważył jeden z nich.
Zobacz także: Sport tylko w tradycyjnej TV? „Wszędzie będziemy mieć streaming”
Inne serwisy powinny brać przykład z TVP?
W komunikacie prasowym Telewizja Polska poinformowała, że dzięki meczowi Polska – Arabia Saudyjska, ustanowiła rekord transmisji w polskim internecie. Zanotowano 3,5 mln odtworzeń (to jest o 22 proc. więcej niż podczas meczu Meksyk – Polska) oraz 1,7 mln widzów (unikalnych użytkowników). Użytkownicy wygenerowali na sieciach TVP rekordowy ruch 3,1Tbps (terabity/sekundę). Jest to wzrost o ponad 50 proc. w stosunku do ubiegłorocznego turnieju Euro 2020.
- Wyniki oglądalności w sieci są znakomite, ale nie odbiegają wiele od naszych estymacji. Konsumpcja mediów zmienia się bardzo dynamicznie i trend oglądania telewizji za pomocą internetu jest wykładniczy. Rok temu podczas Euro 2020 rekordowa transmisja przyciągnęła 840 tysięcy widzów, teraz jest ich dwa razy więcej, a jestem przekonany, że w meczu z Argentyną pobijemy następny rekord i zbliżymy się do dwóch milionów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Szkolnikowski.
Szef TVP Sport podkreśla, że właściciele innych serwisów streamingowych powinni brać przykład z aplikacji nadawcy publicznego. - Aplikacja TVP Sport wyprzedziła rynek i ustanowiła bardzo wysokie standardy dla innych nadawców. Jesteśmy nowocześni i wiemy czego oczekują widzowie. W tej chwili należy liczyć skumulowaną widownię, a w najbliższej przyszłości sposób odbioru sygnału będzie drugorzędny. TVP Sport pokazuje, że standardowa telewizja i szeroko pojęty internet to nie dwa różne światy, ale naczynia połączone. Co więcej internet to dużo szersze zasięgi, dzięki mediom społecznościowym docieramy do tych użytkowników, którzy do tej pory byli dla nadawców telewizyjnych nieosiągalni - zauważa Szkolnikowski.
Mało co cieszy bardziej niż obiektywna opinia od użytkownika niekoniecznie przychylnego Telewizji Polskiej. Dziękuję bardzo i życzę miłej zabawy. Nie zamierzamy obniżać poziomu aż do wielkiego finału.https://t.co/FK111kTQFn
— Marek Szkolnikowski (@mszkolnikowski) November 28, 2022
Z danych Nielsena wynika, że mecz Polska-Arabia Saudyjska łącznie na antenach TVP1, TVP Sport i TVP 4K oglądało średnio 8,86 mln widzów. Telewizja Polska w swoim komunikacie powołuje się na MOR (Model Oglądalności Rzeczywistej). Wynika z niego, że widzów tylko TVP1 i TVP Sport w momencie najwyższej oglądalności mogło być nawet ponad 12 mln. Średnio spotkanie miało obejrzeć 10,4 mln widzów.
Dołącz do dyskusji: Rekordowa oglądalność meczu w streamingu. „Aplikacja TVP Sport wyprzedziła rynek”