Zmiana standardu emisji na DVB-T2/HEVC miała zły wpływ na kanały Grupy Kino Polska TV
Grupa Kino Polska TV chce skupić się na umacnianiu pozycji rynkowej, własnej produkcji oraz ekspansji zagranicznej - powiedzieli przedstawiciele zarządu spółki na konferencji.
"Cele strategiczne naszej grupy to oczywiście umocnienie piątej pozycji wśród kanałów nadawców telewizyjnych, dalsze umacnianie pozycji rynkowej poprzez sprzedaż licencji i produkcji oraz zwiększanie przychodów z reklam na rynku polskim i zagranicznym" - powiedział w trakcie spotkania prezes Bogusław Kisielewski.
Działalność międzynarodowa ma być zdywersyfikowana i umacniać pozycję grupy w zakresie produkcji kanałów telewizyjnych, reklamy oraz dystrybucji treści. Jak dodał prezes spółki, Bogusław Kisielewski ma to być również zwiększanie zasięgu technicznego o nabyte terytoria.
"W obszarze digital tutaj stawiamy na większy rozwój usług streamingowych FilmBoxu+ poprzez zwiększenie głównie inwestycji B2B. Naszym celem jest wprowadzenie do bazy zróżnicowanej oferty treści, kanał cyfrowy ma w tym priorytet, oraz treści na wyłączność, dotyczy to głównie naszych produkcji. Koncentrujemy się na rozwoju jednej aplikacji, która będzie zbierała wszystkie nasze treści" - dodał.
Problemem zmiana standardu emisji DVB-T na DVB-T2/HEVC
Członkini zarządu Katarzyna Woźnicka przekazała z kolei, że tzw. refarming (zmiana standardu emisji z DVB-T na DVB-T2/HEVC) wpłynął negatywnie na wyniki niektórych kanałów.
"Kanał Stopklatka stracił część widowni ze względu na tę decyzję i po dwóch kwartałach tego roku, ta dynamika spadku widowni naziemnej jest ponad dwukrotnie wyższa niż łącznie widownia telewizji kablowych i operatorów. Widzimy, że na koniec drugiego kwartału 1 mln gospodarstw domowych nadal nie miało możliwości odbioru kanałów, które podlegały refarmingowi" - powiedziała Woźnicka.
Woźnicka przekazała również, że udział w oglądalności kanałów Grupy w pierwszym półroczu wyniósł odpowiednio: Stopklatka - 1,33 proc udziału w rynku (- 13,1 proc rdr); Zoom - 0,57 proc. (+ 0,6 proc. rdr); Kino Polska - 0,52 proc. (- 11,9 proc. rdr); Kino TV - 0,25 proc. (-10,7 proc. rdr); Kino Polska Muzyka - 0,07 proc. (-12,5 proc. rdr). W przypadku FilmBoxu grupa odnotowała trend wzrostowy w wariancie "a La Carto" oraz u operatorów, gdzie jako przykład podano Cyfrowy Polsat.
Grupa Kino Polska TV pomimo zmiany grupy pomiarowej z 16-49 na 16-59, poinformowała, że jej kanały powiększyły komercyjną widownię - wielkość komercyjnej grupy odbiorców wzrosła po zmianie o 26 proc., a łącznie waluta reklamowa wzrosła o 27 proc.
W I połowie 2022 roku grupa odnotowała przychody w wysokości 139,3 mln zł (szacowano 138,6 mln zł) - wzrost o 17,1 w ujęcieu rdr. Wynik EBITDA spółki za pierwsze półrocze to 57,3 mln zł (wzrost o 4,9 proc. rdr). Zysk operacyjny grupy to 26,5 mln zł (szacowano 24,6 mln zł), a zysk netto wyniósł 21,4 mln zł (wzrost 10,9 proc. rdr).
Przychody z emisji zwiększyły się 15,8 proc rdr, co stanowiło 50,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Zysk z reklam to 15,2 proc. rdr, co stanowi 37,6 proc udziału w przychodach ogółem.
Grupa inwestuje w nowe treści, tworzone specjalnie na potrzeby kanału Zoom TV. 2 września stacja wyemituje pierwszy odcinek programu "Złoty interes". Na 4 września premiera "Gadżet show. Sezon 2". Z kolei w październiku pojawią się dwa nowe programy "Dom w cenie mieszkania" i "Smaki Dubaju".
Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 46,7 mln zł - wzrost o 17,3 proc. rdr - i stanowiły 33,7 proc. całkowitych przychodów grupy.
Rentowność netto grupy wyniosła 15,4 proc., wobec 16,3 proc. rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 41,1 proc. wobec 45,9 proc. rok wcześniej.
W I połowie 2022 roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74 proc. (SHR%, All 16-59, live) i była niższa o 9,3 proc. rdr.
Dołącz do dyskusji: Zmiana standardu emisji na DVB-T2/HEVC miała zły wpływ na kanały Grupy Kino Polska TV
Zdjęcie Prezesa nieadekwatne czyli adekwatne.