SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy kanał naziemny bez reklam. W kwietniu możliwa fuzja z inną stacją

Kanał CTV9, który od piątku wchodzi w skład MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, zaprzestał nadawania reklam. Leszek Kułak, prezes firmy Red Carpet TV, która jest nadawcą stacji tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że trwają rozmowy z brokerami. W kwietniu możliwa jest natomiast integracja stacji z Red Top TV. 

CTV9 rozpoczął emisję próbną w piątek 15 marca na 50 kanale (LCN) telewizorów i tunerów naziemnej telewizji cyfrowej. Wówczas na ekranie były widoczne dwa logotypy – CTV9 i Red Top TV, kanału również należącego do Red Carpet TV, który jest dostępny w sieciach kablowych. W weekend nowa stacja naziemna emitowała reklamy. W poniedziałek spoty reklamowe i logo Red Top TV zniknęły. - To jest na razie emisja testowa. W weekend była retransmisja Red Top TV i dlatego były reklamy. Obecnie wdrażamy atesty prowadzone przez Nielsena. Jesteśmy w trakcie rozmów z brokerami, ale nie chcę zdradzać więcej szczegółów - mówi Wirtualnemedia.pl Kułak.

Polsat Media poza stacjami Grupy Polsat Plus sprzedaje czas reklamowy m.in. dla kanałów Canal+, BBC, AXN, A+E Networks, NBCUniversal, TV Republika, wPolsce.pl. TVN Media poza stacjami TVN Warner Bros. Discovery obsługuje także kanały: Red Carpet TV, RedTop TV (tego samego właściciela, co CTV9), związane z Paramount Global i Disneyem, Pogoda24.TV, Junior Channel, Music Box czy Mixtape TV. W ofercie Biura Reklamy TVP poza kanałami nadawcy publicznego są na przykład Antena HD, Junior Music, Filmax, Home TV, TVC, TVS, Xtreme TV, Biznes 24 czy Active Family.

Połączenie z innym kanałem i zmiana nazwy

Jak informowaliśmy wcześniej, planowana jest integracja CTV9 z Red Top TV. Czy firma wystąpiła już z wnioskiem w tej sprawie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji? - Tak, wystąpiliśmy i będziemy łączyć. Integracja programowa z Red Top będzie realizowana możliwie szybko, jak tylko przeprowadzimy odpowiednie procedury formalne. Sądzę że nastąpi to w kwietniu - zapowiada prezes Red Carpet TV. Nie zdradza jednak w jaki sposób nastąpi integracja stacji.

Na rozpatrzenie przez KRRiT czeka też wniosek spółki w sprawie zmiany nazwy CTV9 na ViDoc TV. Red Carpet TV chce, żeby po rebrandingu widzowie wiedzieli, że nowy kanał skupia się na filmach i dokumentach. Litery Vi to skrót od Video, natomiast Doc od Documentary.

Nie wszystkim nowa nazwa przypadła do gustu. Internauci twierdzą, że może być zupełnie niezrozumiała. - Śledzimy te posty, ale jest ich nie mniej jak w przypadku pierwszej nazwy CTV9. Wyzywano nas od chińskiej, estońskiej telewizji etc. Wniosek o zmianę nazwy jest w KRRiT i nie będziemy go wycofywać. Wystartowaliśmy jako CTV9, ale jak dostaniemy decyzję KRRiT, to zmienimy w ciągu kilku godzin całą oprawę kanału. Nowa nazwa bardziej oddaje charakter programowy kanału - mówił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kułak.

Co w ofercie programowej CTV9?

Właściciel CTV9 zapłaci za 10-letnią koncesję 17,85 mln zł w dziesięciu ratach. Do tego dochodzi jeszcze ponad 6 mln zł rocznie opłat na rzecz Emitela, operatora multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej. Nowa stacja ma docelowo trafić też na satelitę i do sieci kablowych. Emisja w MUX-8 będzie dostępna w jakości HD, jeśli Urząd Komunikacji Elektronicznej zgodzi się na zmianę standardu tego multipleksu na DVB-T2/HEVC.

CTV9 w przesłanym nam opisie ramówki zapewnia, że stawia przede wszystkim na treści, które nie są znane polskim widzom. Mają stanowić „nowe spojrzenie na produkcje dokumentalne”. Wśród nich są formaty czeskiej telewizji publicznej. To na przykład „Dookoła świata” (powstał 15 lat i liczy ponad 500 odcinków) czy „W górę i w dół jedwabnym szlakiem”.  W ofercie znajdą się też klasyki dokumentu dotyczące II wojny światowej. Są to „Bitwa o Anglię” czy „Preludium wojny” Franka Capry (1942), „Bitwa o San Pietro” (1945), „Tunezyjskie zwycięstwo” (1944). 
Planowane są także cykle poświęcone Polakom, którzy zdecydowali się we współczesnych czasach na emigrację i obcokrajowcom, mieszkającym w Polsce. CTV9 pokaże filmy i serie dokumentalne pokazujące udział Polaków i osób polskiego pochodzenia w tworzeniu lokalnego i światowego dziedzictwa w obszarze kultury, sztuki, biznesu czy też sportu. Z myślą o starszej widowni stacja przygotowuje specjalne cykle pozycji dokumentalnych dotyczące „Nowych Technologii w Życiu Codziennym”, które wyjaśnią przystępnym językiem skomplikowane zagadnienia zaczynając np. od pojęcia Sztucznej Inteligencji czy Bitcoin. Z myślą o miłośnikach koni planowana jest emisja serii „Znak konia”.

W ofercie fabularnej znajdą się pozycje kolumbijskie jak muzyczna telenowela „The Queen of Flow”, „Influencerka” czy też „In the Shadows” oraz meksykańska „Maria Magdalena”.  - Osobną, szczególną pozycją będą produkcje czeskie, zarówno z obszaru kryminałów w tonacji „noir”, jak i współczesnych seriali obyczajowych, oraz te „rozrachunkowe” przenoszące widza do bliskiej starszemu polskiemu widzowi socjalistycznej rzeczywistości lat 70 tych jak np. serial „Kryptonim Wołga”. Kanał przypomni też ulubione kultowe seriale, które miały już polską premierę, takie jak „Szpital na Peryferiach – nowe pokolenie”, „Karetka”, czy też „Niewolnica Isaura” i „Bonanza” - wylicza CTV9.

CTV pokaże też serial „Życie i czas sędziego A.K.”, poświęcony życiu i pracy sędziego Adama Kłosa. W ramówce znajdzie się również czeski serial kryminalny „Z archiwum spraw”, poświęcony pracy wydziału zabójstw stołecznej policji w Pradze. „Wolga” to z kolei serial o pracowniku czeskiej telewizji, który zaczyna w niej pracę w 1971 roku. Może zrealizować marzenie o samochodzie Wołga, jeśli zostanie tajnym współpracownikiem bezpieki.

Dołącz do dyskusji: Nowy kanał naziemny bez reklam. W kwietniu możliwa fuzja z inną stacją

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kambalarz
Straszne kombinacje. Zmiana nazwy, a teraz się okazuje, że i tak będą emitować istniejącą stację...
odpowiedź
User
Lolik
Kanały nie mogą się ot tak połączyć. Mają niezależne koncesje więc co najwyżej można z jednej zrezygnować. Nadawca to już sam nie wie czego chce. Najpierw zmienia nazwę a zaraz chce się łączyć i pewnie znowu zmiana nazwy
odpowiedź
User
miś
jak tak dalej będzie ctv9+vidoc tv= Red Top i takie cuda na święta kombinacja koncesja zmiany stacji emisja testowa co się wyprawia z tą pozycją lcn nr.50
odpowiedź