Sky Italia traci abonentów
Włoski operator płatnej telewizji Sky Italia stracił w ubiegłym roku 300 tys. abonentów swoich usług.
Na koniec 2022 r. Sky Italia miał łącznie 4,1 mln abonentów, z czego 3,3 mln stanowili klienci usług telewizyjnych, a 800 tys. - platformy streamingowej NOW i innych usług.
To wynik o 300 tys. mniejszy niż na koniec 2021 r., kiedy włoski operator miał blisko 4,4 mln abonentów (ok. 3,6 mln - telewizja, ok. 700 tys. - NOW i inne). To oznacza kontynuację tendencji spadkowej. Jeszcze w 2020 r. Sky Italia miał niemal 5 mln abonentów (ok. 4,2 mln - telewizja, ok. 700 tys. - NOW i inne).
Do całej sytuacji przyczyniły się pandemia COVID-19, utrata praw do transmisji Serie A, a także likwidacja oferty operatora w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, z której korzystało 181 tys. klientów. Spadek pogłębia się pomimo starań firmy polegających na zachęceniu klientów do jej usług internetowych.
Pomimo wszystko Sky Italia utrzymuje krytyczną bazę klientów, co udaje się m.in. dzięki obniżce cen. To z kolei przekłada się jednak na spadek średniego miesięcznego przychodu w przeliczeniu na abonenta.
Z tych powodów Sky Italia w coraz większym stopniu bada alternatywne obszary działalności, takie jak platforma Sky Glass (dostępna we Włoszech od września 2022 r.) czy abonamenty na połączenie internetowe Sky Wifi.
Grupa Sky w ujęciu ogólnoeuropejskim w 2022 r. odnotowała spadek przychodów o 11,5 proc., do 179 mld dolarów, a po odliczeniu kosztów, dewaluacji i amortyzacji, osiągnęła ujemny wynik w wysokości 643 mln dolarów, po ponad 1 mld dolarów w 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Sky Italia traci abonentów