Jak zmieniają się media w czasach AI i SoME? Jaka będzie rola nowoczesnego wydawcy?
AI, czyli sztuczna inteligencja, to obecnie jedna z najważniejszych technologii, która realnie i masowo może zmienić oblicze mediów. Dostosowanie się do indywidualnych preferencji użytkowników, przewidywanie ich zachowania, automatyzacja procesów redakcyjnych i publikacji treści - to zaledwie kilka obszarów, w których coraz mocniej polegamy na AI.
Równocześnie cały czas rośnie rola mediów społecznościowych w publikowaniu i szybkim promowaniu treści, także w obszarze video. W pędzie codzienności coraz ważniejsze staje się też zaufanie do źródeł i dostarczanie zweryfikowanych, sprawdzonych treści przez wydawców.
O tym, jakie wyzwania stoją przed branżą mediową, o 30 latach obecności marki na polskim rynku, a także o transformacji biznesu i przyszłości mediów Jarosławowi Kuźniarowi opowiada Maciej Klepacki, Chief Executive Officer w Burda Media Polska.
W najnowszym odcinku podcastu z serii Brandbook odpowiedzi m.in. na pytania:
• Czy dzisiaj tworzy się jeszcze content dla użytkowników czy już tylko dla algorytmów?
• Czy technologia AI zastąpi redaktorów i twórców treści?
• Dlaczego zastosowanie AI rozpocznie wyścig zbrojeń u wszystkich wydawców i co to dokładnie oznacza dla mediów?
• Czy AI zmieni formułę wyszukiwania i konsumpcji treści w Internecie?
• Dlaczego wydawcy rozszerzają swoją obecność o obszar eCommerce i dlaczego tak ważna jest obecność na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika?
• Dlaczego prasa nie zginie i co dzisiaj media lifestylowe mogą zaoferować markom oraz klientom reklamowym?
Całość audycji dostępna pod linkiem.