Jaka będzie komunikacja marketingowa w 2014 roku - raport Millward Brown
Firma badawcza Millward Brown opublikowała swoje prognozy na przyszły rok dotyczące rynku mediów tradycyjnych i cyfrowych. Wzrost ma być możliwy do osiągnięcia dzięki uniwersalnemu planowaniu działań komunikacyjnych dla różnych ekranów.
W raporcie, którego współautorami są eksperci Millward Brown z różnych krajów świata, podkreślono potrzebę lepszego poznania i zrozumienia zachowań konsumenckich w przypadku różnych typów urządzeń oraz potrzebę odpowiedniego korygowania nakładów reklamowych. Zdaniem autorów jest to najważniejsze wyzwanie dla reklamodawców na rok 2014.
Marketerzy będą potrzebowali pogłębionej wiedzy o odbiorcach docelowych, co pozwoli na planowanie swoich działań. Muszą wiedzieć kiedy, gdzie i w jaki sposób poszczególne grupy konsumentów korzystają z rozmaitych urządzeń, ponieważ treści będą odbierane za pośrednictwem urządzenia, które będzie najwygodniejsze dla odbiorcy w danym momencie. Niezbędne mają okazać się również narzędzia badawcze pozwalające ocenić skuteczność komunikacji na różnych ekranach, co ma pomóc marketerom poznać i zrozumieć rolę poszczególnych ekranów na drodze prowadzącej do zakupu.
>>> Korzystanie z nowych technologii - 10 trendów na rok 2014 (wideo)
Wspomniane informacje mają pozwolić marketerom na maksymalizację zasięgu grupy docelowej i osiągnięcie efektywności kosztowej przy docieraniu do odbiorców poprzez różne urządzenia. Ma to się okazać niezbędnym elementem procesu planowania komunikacji marketingowej dla różnych ekranów, a jednocześnie pozwolić na odpowiednią korektę planów emisji reklam w danym kanale w razie pojawienia się nowych zachowań konsumenckich.
Analitycy Millward Brown przewidują nadejście znaczących zmian w krajobrazie medialnym na całym świecie, prognozując m.in., że:
- budżety wideo będą nadal przesuwać się od telewizji w kierunku emisji na wielu ekranach (multi-screen);
- zdecydowanie wzrosną nakłady na komunikację w mediach mobilnych, zwłaszcza w przypadku marek skierowanych do młodzieży;
- marki będą tworzyć treści w formie odpowiedniejszej dla emisji w mediach mobilnych i umożliwiającej łatwiejsze dzielenie się tymi treściami; ponadto wiele marek będzie eksperymentowało z platformami typu mikro-wideo (np. Vine);
- ekspansja ekranów we wszystkich aspektach naszego życia zachęci wielu marketerów do podejmowania prób przekazu premierowych materiałów marketingowych poprzez kreatywne wykorzystanie cyfrowych mediów zewnętrznych (digital outdoor) lub nowych możliwości, jakie stwarzają ekrany noszone na ciele, np. inteligentne zegarki (smart watches) czy urządzenia typu Google Glass.
Kluczowymi czynnikami sukcesu mają być klarowność i spójność przekazu nadawanego w różnych urządzeniach oraz umiejętność wykorzystania nowych możliwości w marketingu. Dane z badań eye-trackingowych realizowanych przez Millward Brown dla reklam emitowanych na ekranach cyfrowych wskazują, iż jeden atrakcyjny materiał wizualny wystarczy do przyciągnięcia uwagi konsumentów. Wiadomo też, że konsumenci koncentrują się na szeregu bodźców podawanych im w dużym tempie w sposób sekwencyjny. Oznacza to, że wyższe wskaźniki zaangażowania uwagi odbiorców osiągną te marki, które zastosują podejście minimalistyczne i skonkretyzowane.
- W nadchodzącym roku coraz więcej marketerów będzie poszukiwać sposobów budowania interakcji między różnymi ekranami, wykorzystując interesujące metody, jak np. reklamy telewizyjne ze znakiem # (hashtag). Największe sukcesy odniosą jednak ci marketerzy, którzy zbudują spójną, klarowną i konsekwentną obecność na rozmaitych ekranach, ściśle wiążąc wysokość wydatków reklamowych ze wskaźnikami ilości czasu spędzanego przez odbiorców docelowych przy każdym z ekranów - stwierdził Duncan Southgate, global brand director for digital w Millward Brown.
Pełny zestaw prognoz Millward Brown na rok 2014 dla mediów tradycyjnych i cyfrowych w wersji angielskiej można znaleźć pod tym adresem. Raport w wersji polskiej ma zostać wkrótce udostępniony na stronie millwardbrown.com/pl.
Dołącz do dyskusji: Jaka będzie komunikacja marketingowa w 2014 roku - raport Millward Brown
----------------------------
www.eventsmedia.pl
---------------------------