Jakie profile są najpopularniejsze w serwisach społecznościowych?
Użytkownicy serwisów społecznościowych na całym świecie najczęściej są fanami profili zespołów muzycznych i znanych osób – wynika z badania firmy InSites Consulting. Natomiast najbardziej wiarygodnym źródłem informacji są inni internauci.
44 proc. internautów z całego świata korzystających z serwisów społecznościowych deklaruje, że interesują ich profile zespołów muzycznych – pokazuje badanie przeprowadzone przez firmę InSites Consulting. 40 proc. użytkowników takich witryn deklaruje, że śledzi konta swoich idoli, natomiast 35 proc. – profile marek. Konta o charakterze charytatywnym wzbudzają zainteresowanie co trzeciego respondenta, a profile mniej znanych osób – co czwartego. 10 proc. użytkowników serwisów społecznościowych twierdzi, że nie obserwuje na nich żadnych profili i grup.
Z kolei najbardziej wiarygodnym źródłem informacji na portalach społecznościowych są dla internautów inni użytkownicy – tę opcję wskazuje 38 proc. ankietowanych. Wiadomości o markach pochodzące z ich profili ceni co trzeci respondent. Co ciekawe, wśród internautów z Azji i Ameryki Południowej nieco więcej osób wierzy danym pochodzącym od marek niż innych użytkowników. Natomiast zdecydowanie mniej respondentów z całego świata za wiarygodnie uznaje w serwisach społecznościowych informacje zamieszczone przez dziennikarzy (7 proc. wskazań) i marketerów (3 proc.).
W globalnym badaniu przeprowadzonym przez firmę InSites Consulting wzięło udział ponad 2 tys. użytkowników serwisów społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Jakie profile są najpopularniejsze w serwisach społecznościowych?