"Janusz Nosacz" w kampanii Fundacji Polska Ziemia ostrzega przed smogiem
Fundacja Polska Ziemia ruszyła z kampanią edukacyjną „Poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje szkodliwych praktyk pogarszających jakość powietrza, jakie stosują Polacy. W akcji wykorzystano popularną z memów internetowych postać "Janusza Nosacza".
Kampania piętnuje takie zachowania jak wycinanie filtrów DPF z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem. Praktyki te mają tragiczne konsekwencje dla jakości powietrza, którym wszyscy oddychamy
– Niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. Tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia – komentuje Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Polska Ziemia.
"Janusz Nosacz" piętnuje przywary Polaków
W komunikacji fundacja wykorzystała postać nosacza sundajskiego, który w wielu internetowych memach przyrównywany jest do stereotypowego Polaka, nazywanego często "Januszem" czy "Małpą Polakiem". Bohaterowie kampanii, Tate i Pjoter, w spotach akcji prezentują przywary Polaków w krzywym zwierciadle z przymrużeniem oka.
Obok spotów, w ramach akcji zostaną przeprowadzone debaty (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami specjalizującymi się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. Uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu.
Powstała także strona internetowa Smogowicze.pl, na której znajdują się przydatne informacje, porady i informacje z tematyki ekologii i jakości powietrza.
Kampania została w całości przygotowana przez Fundację, a za kontakty z mediami odpowiada Kamila Szczechowska (kierownik ds. rozwoju i marketingu). Działania zaplanowano do końca października 2021 roku. Projekt jest współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Dołącz do dyskusji: "Janusz Nosacz" w kampanii Fundacji Polska Ziemia ostrzega przed smogiem
Ciekawe ile kosztowało...