SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Janusz Nosacz" w kampanii Fundacji Polska Ziemia ostrzega przed smogiem

Fundacja Polska Ziemia ruszyła z kampanią edukacyjną „Poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje szkodliwych praktyk pogarszających jakość powietrza, jakie stosują Polacy. W akcji wykorzystano popularną z memów internetowych postać "Janusza Nosacza".

Kampania piętnuje takie zachowania jak wycinanie filtrów DPF z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem. Praktyki te mają tragiczne konsekwencje dla jakości powietrza, którym wszyscy oddychamy

Niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. Tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia – komentuje Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Polska Ziemia.

"Janusz Nosacz" piętnuje przywary Polaków

W komunikacji fundacja wykorzystała postać nosacza sundajskiego, który w wielu internetowych memach przyrównywany jest do stereotypowego Polaka, nazywanego często "Januszem" czy "Małpą Polakiem". Bohaterowie kampanii, Tate i Pjoter, w spotach akcji prezentują przywary Polaków w krzywym zwierciadle z przymrużeniem oka.

Obok spotów, w ramach akcji zostaną przeprowadzone debaty (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami specjalizującymi się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. Uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu.

Powstała także strona internetowa Smogowicze.pl, na której znajdują się przydatne informacje, porady i informacje z tematyki ekologii i jakości powietrza.

Kampania została w całości przygotowana przez Fundację, a za kontakty z mediami odpowiada Kamila Szczechowska (kierownik ds. rozwoju i marketingu). Działania zaplanowano do końca października 2021 roku. Projekt jest współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Dołącz do dyskusji: "Janusz Nosacz" w kampanii Fundacji Polska Ziemia ostrzega przed smogiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Komentator
Jakie to jest złe....
Ciekawe ile kosztowało...
0 0
odpowiedź
User
Żałosne te spoty. Co za cymbał to stworzył?
Mac
0 0
odpowiedź
User
Rychu
Ciekawe ile było dubli palenia plastiku i piłowania diesla
0 0
odpowiedź