Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu i startuje z Voice House. Premiera platformy jesienią
Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu i zamierza wystartować z nowym projektem Voice House, gdzie znajdą się podcasty, wideocasty, ale też galerie zdjęć. - Platforma jest zbudowana, czeka na premierę - zapowiada Kuźniar. Zdaniem medioznawców, odejście dziennikarza to duża strata dla Onetu.
We wtorek Jarosław Kuźniar poinformował, że z końcem czerwca kończy współpracę z Onetem (Ringier Axel Springer Polska), w którym był szefem krótkich form wideo i gospodarzem pasma „Onet Rano”. Z portalem związany był od jesieni 2016 r.
- Po prawie 30 latach pracy w mediach jedno wiem na pewno: chcę być niezależnym producentem i narratorem, który opowiada świat różnym widzom na różnorodnych platformach. Dziś kończę przygodę z „Onet Rano”. Udało się nam zbudować silną markę, która przyciągnęła widzów i partnerów biznesowych. Na długi czas, co w online nie jest oczywiste. Cenię to zaufanie i bardzo za nie dziękuję. Obiecuję nie zawieść w przyszłości. Szanowny Zespole Onetu - szacunek! - komentuje Kuźniar.
Tego samego dnia w transmisji live na Facebooku dziennikarz zdradził, że startuje z nową platformą Voice House. - To będzie jedna z platform, na której będę chciał pokazywać swoje treści - audio i wideo. Znajdą się na niej podcasty, wideocasty, ale także galerie zdjęć i grafiki oraz dokumenty w różnych długościach i formach - powiedział Jarosław Kuźniar.
Jak wynika z zapowiedzi dziennikarza, nowy projekt będzie też związany z produkowaniem contentu dla różnych serwisów. - Jeżeli uznamy z "Gazetą Wyborczą", że jest coś fajnego do opowiedzenia i mamy partnera, dzięki któremu będziemy mogli to zrobić, to wierzę, że to zrobimy. Jeśli okaże się, że w Wirtualnej Polsce możemy zrobić coś, co porywa ich czytelników, to wierzę, że to zrobimy. Nie zawsze będę twarzą tego, ale będę za tym stał - podkreślił Kuźniar.
Dodał, że będzie rozmawiał ze swoimi gośćmi "o różnych sprawach, które są ważne" - społecznych, politycznych, a także zdrowotnych.
Platforma ruszy jesienią tego roku
- Platforma Voice House jest zbudowana, czeka na ostatnie poprawki i premierę. W serwisie swoją wiedzę pokaże wielu specjalistów i marki, w wersji audio lub wideo. Pierwszym gościem będzie Piotr Kraśko - zdradził Kuźniar. Jak dodał dziennikarz, nie tylko on będzie prowadził rozmowy, zaprosi też do współpracy innych dziennikarzy. Kuźniar Media szuka też partnerów do realizacji nowego projektu, którzy pozwolą mu dotrzeć do szerszej widowni. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, platforma Voice House wystartuje jesienią tego roku.
- Wierzę, że dzisiaj podpiszemy list intencyjny, który pozwoli mi powiedzieć np. portalowi Wirtualnemedia, że nowy projekt będzie realizowany w taki i taki sposób. W najbliższych planach jest też budowa przestrzeni do realizowania podcastów i robienia transmisji live z publicznością - stwierdził dziennikarz.
Jarosław Kuźniar nie chce rezygnować ze współpracy z innymi mediami. Jego firma Kuźniar Media zajmie się produkcją treści, zapewnieniem know-how i pozyskiwaniem partnerów komercyjnych dla projektów mediowych.
"Kuźniar był twarzą 'Onet Rano'"
Odejście Kuźniara to duża strata dla Onetu. - Jarosław Kuźniar był tak naprawdę twarzą programu "Onet Rano". Jego przejście z TVN-u do Onetu było bardzo głośnym transferem w polskich mediach. Jako główny pomysłodawca stworzył świetny cykl transmisji, który do tej pory nie kojarzył się z mediami sieciowym, a jedynie telewizją. Wydaje się jednak, że przejście do swojego projektu było kwestią czasu. Jarosław Kuźniar już przecież tworzy sam Projekt Go For World związany z podróżami i teraz może swoje doświadczenie wykorzystać w innych sektorach mediów - uważa Maciej Myśliwiec, medioznawca i właściciel agencji Social Sky.
Zdaniem medioznawcy, marka Onetu jest na tyle silna, że odejście Kuźniara nie będzie dla niej obciążeniem. - Tym bardziej, że - jak widać - jest to przyjazne rozstanie. Członkowie ekipy Kuźniara na pewno dobrze poprowadzą dalej ten projekt. Do tej pory całej ekipie szło to bardzo dobrze, więc myślę że know-how zadziała - dodaje Myśliwiec.
Zdaniem prof. Jan Krefta z Politechniki Gdańskiej, medioznawcy i członka European Media Management Association (EMMA), "Onet cierpi na mały kryzys tożsamości w konfrontacji z Wirtualną Polską, która ma się lepiej".
- Czas pandemii stał się specyficznym laboratorium większego kontaktu internautów z mediami. Dwójka liderów - Onet i Wirtualna Polska - okazała się zbyt podobna do siebie i jeden z nich zaczyna płacić cenę tego podobieństwa. Podobnie kilkanaście lat temu było z Radiem Zet i RMF. Z czasem okazało się, że na rynku jest miejsce tylko dla jednego lidera. Być może ta paralela jest za daleko idąca, ale dzisiaj, jak sądzę, Onet stoi przed momentem, w którym trzeba poszukać nowych rozwiązań i twarzy - uważa prof. Kreft.
- Serwisy informacyjne, takie jak Onet i Wirtualna Polska, poddane są bardzo dużej presji reklamodawców oraz internautów, którzy szukając najbardziej wiarygodnych informacji na temat koronawirusa przekonali się, że tam jest "mydło i powidło". Obydwa portale, i nie tylko one, poniosły porażkę w konfrontacji z potrzebą dobrego informowania w sytuacji lęków społecznych i pandemii.
Kuźniar ma biuro podróży i agencję komunikacji
Od kilku lat Jarosław Kuźniar prowadzi biuro podróży Fabryka Rozsądku i związany z nim serwis internetowy Goforworld.com, a jesienią 2018 roku założył butikową agencję komunikacji Kuźniar Media. W 2018 roku Fabryka Rozsądku zanotowała wzrost przychodów z 1,39 do 1,59 mln zł, a jej strata netto zwiększyła się z 1,3 tys. do ponad 45,6 tys. zł.
Natomiast pod koniec 2018 roku należąca do Kuźniara firma uruchomiła serwis Funwisher.com, w którym można zamówić krótkie wideo ze spersonalizowanymi życzeniami od znanych osób, m.in. Roberta Lewandowskiego, Kuby Wojewódzkiego i Borysa Szyca. Wiosną br. wraz z kilkorgiem artystów wziął udział w kampanii whisky Chivas pod hasłem „Blended Talks”.
Jarosław Kuźniar w przeszłości był związany z Polskim Radiem Wrocław, Trójką, Radiem Zet, TVN i TVN 24. Od prawie dwóch lat prowadzi agencję kreatywną Kuźniar Media.
„Onet Rano” w niezmienionej formule
W komunikacie Onetu zapewniono, że „Onet Rano” tak jak dotychczas będzie realizowany w studiu w samochodzie jeżdżącym po Warszawie. Prowadzącymi pozostają redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk, Tomasz Sekielski, Iwona Kutyna, Odeta Moro, Piotr Kędzierski oraz Beata Tadla, która dołączyła do grona gospodarzy wiosną br.
„Onet Rano” jest nadawany od jesieni 2016 roku od poniedziałku do piątku o godz. 7:55 na stronie głównej Onetu i profilach portalu w mediach społecznościowych. Standardowo każdy odcinek trwa ok. półtorej godziny, składa się z kilku rozmów w samochodzie i wywiadu w studiu. Realizacja programu w samochodzie to część umowy z partnerem motoryzacyjnym, którym od stycznia br. jest Volvo Car Poland (wywiady są prowadzone w aucie Volvo XC90 T8). Jednocześnie zmieniono miejsce, z którego zazwyczaj wyjeżdża samochód na początku każdego odcinka. Z powodu epidemii w drugiej połowie marca na pewien czas zrezygnowano z jazdy samochodem, a obecnie w czasie programu jest tam jedynie gospodarz, łączący się z gośćmi poprzez wideokomunikatory.
Według badania Gemius/PBI w maju br. strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały 21,75 mln użytkowników, 2,59 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, z czego portal Onet.pl - 17,93 mln użytkowników, 1,81 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Natomiast strona główna portalu miała w maju 12,93 mln użytkowników i 562,5 mln odsłon.
Według badania Gemius/PBI w maju br. strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały 21,75 mln użytkowników, 2,59 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, z czego portal Onet.pl - 17,93 mln użytkowników, 1,81 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania. Natomiast strona główna portalu miała w maju 12,93 mln użytkowników i 562,5 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: Jarosław Kuźniar odchodzi z Onetu i startuje z Voice House. Premiera platformy jesienią