Polskie Radio promuje główną antenę. Paweł Królikowski twarzą kampanii „Jedynka to jest radio” (wideo)
W poniedziałek 25 marca br. startuje ogólnopolska kampania reklamowa Programu I Polskiego Radia, realizowana pod hasłem „Jedynka to jest radio. Żeby wiedzieć, trzeba słuchać”. W spotach telewizyjnych i materiałach promocyjnych występuje aktor Paweł Królikowski. - Wybraliśmy audycje, które słuchacze Jedynki od lat z nią identyfikują, a które są użyteczne na co dzień, czyli bliskie człowiekowi - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala, dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia.
Polskie Radio przygotowało pięć spotów, przedstawiających scenki z życia rodziny, której towarzyszy radiowa Jedynka. Kampania wizerunkowo-produktowa odwołuje się do audycji najbardziej utożsamianych z anteną: „Sygnałów dnia”, „Muzycznej Jedynki”, „Kroniki sportowej”, „Radia kierowców” oraz nowej na antenie „Porannej gimnastyki z Jedynką” (wróciła na antenę w lutym br.).
Kampania ma charakter ogólnopolski. Jej twarzą jest Paweł Królikowski, aktor znany m.in. z roli Kusego w „Ranczu”, od lat związany z Polskim Radiem. W spotach występuje także Joanna Orleańska.
- To od Jedynki zaczęło się radio w Polsce, pierwszą audycję wyemitowała 94 lata temu. Przetrwała okupację, PRL, od niej przygodę z radiem zaczynało moje pokolenie. Odkąd pamiętam, słucham Programu I Polskiego Radia - tłumaczy Paweł Królikowski.
Celem kampanii jest wzmocnienie tożsamości marki radiowej Jedynki oraz pozyskanie nowych słuchaczy. Nadawca wyjaśnia, że wybrano Królikowskiego, ponieważ jego wizerunek medialny jest bliski wartościom, którym od lat wierna jest Jedynka: zaangażowana społecznie, promująca wiedzę i kulturę oraz dbająca o rodzinę.
Za planowanie, realizację i dobór mediów odpowiada Agencja Promocji Polskiego Radia. Scenariuszem, reżyserią i produkcją spotów zajął się Dariusz Rzontkowski i Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda.
- W świecie, gdzie wciąż pojawiają się sensacyjne pseudoodkrycia, odbiorcy poszukują wiarygodnej i rzetelnej wiedzy, opinii ekspertów ułatwiających im życie, porad, jak z tego życia najprzyjemniej korzystać w czasie wolnym. To wszystko znajdą na antenie Programu 1, stąd claim kampanii „Żeby wiedzieć, trzeba słuchać” - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Jolanta Fudala, dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. - Wybraliśmy audycje, które słuchacze Jedynki od lat z nią identyfikują, a które są użyteczne na co dzień, czyli bliskie człowiekowi. To jedna z najważniejszych cech tej anteny - dodaje.
Kampania ma zasięg ogólnopolski i obejmuje: telewizję (m.in. TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, a także wybrane kanały tematyczne TVP, Telewizji Polsat, Discovery i nc+), prasę („Dziennik Gazeta Prawna”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Fakt”, „Twój Styl”, „Gala”, „Claudia”, „Kobieta i Życie”, „Przyjaciółka”, „Tele Tydzień”, „Sieci”, „Do Rzeczy” i „Gość Niedzielny”), internet (Onet, Polskieradio.pl), social media, outdoor oraz kina sieci Helios.
Agencja Promocji Polskiego Radia zaplanowała także związane z kampanią działania public relations.
Z danych Radio Track wynika, że udział radiowej Jedynki pod względem słuchania w okresie od grudnia 2018 roku do lutego 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 5,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio promuje główną antenę. Paweł Królikowski twarzą kampanii „Jedynka to jest radio” (wideo)