K2 Holding: 20 mln zł zysku po sprzedaży Oktawave, agencje marketingowe ze spadkiem
W zeszłym kwartale K2 Holding osiągnął 20,23 mln zł zysku netto, głównie dzięki 21,34 mln zł ze sprzedaży Oktawave. W ujęciu półrocznym agencje marketingowe K2 i K2 Precise zanotowały spadek przychodów i rentowności.
Sprzedaż do Netii 90,1 proc. udziałów Oktawave została sfinalizowana w czerwcu br. Zbyta spółka w zeszłym półroczu zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych z 8,18 do 9,94 mln zł, a jej strata netto zmalała z 680 do 509 tys. zł.
Cały K2 Holding w pierwszej połowie ub.r. osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych z 52,92 do 56,73 mln zł i zysku operacyjnego z 3,89 do 3,91 mln zł. Dzięki dodatkowym 21,34 mln zł ze sprzedaży Oktawave zysk netto grupy kapitałowej poszybował w górę z 1,98 do 21,34 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przy czym przychody pionu marketingowego K2 Holding, obejmującego agencje K2 i K2 Precise, zmalały z 34,59 do 32,06 mln zł, a jego skorygowany zysk EBITDA - z 1,28 do 1,15 mln zł.
Za to pion software’owy, który stanowi spółka Fabrity, osiągnął wzrost wpływów z 18,87 do 24,57 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA z 3,02 do 3,09 mln zł.
Zgodnie z decyzją swoich akcjonariuszy K2 Holding 6 września przekaże 14,83 mln zł dywidendy za ub.r. (po 6,40 zł), ponadto zarekomendowano zarządowi przekazanie 4,65 mln zł (po 2 zł za akcję) zaliczki dywidendowej za br.
Dołącz do dyskusji: K2 Holding: 20 mln zł zysku po sprzedaży Oktawave, agencje marketingowe ze spadkiem