O skutkach nieprawidłowego parkowania ostrzega w kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie
Pod hasłem "10 metrów zachowaj (się)" ruszyła informacyjna kampania społeczna warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich. Temat przewodni akcji to uświadomienie kierowcom, jakie niebezpieczeństwo stwarzają na drodze, parkując w rejonie przejścia dla pieszych.
W ramach kampanii przygotowano eksperyment społeczny. Na jednym z przejść dla pieszych ustawiono monitor, przez który prowadzący obserwował zachowania kierowców parkujących niezgodnie z przepisami. Pytał ich z ekranu, dlaczego parkują zbyt blisko przejścia, nie zostawiając pola widzenia dla kierowców wjeżdżających na przejście, którzy nie mają szans dostrzec przechodzącego pieszego. Wymówki były różne - najczęściej pośpiech lub nieuwaga. Wiele osób było wobec prowadzącego eksperyment wręcz chamskich.
Spot wieńczy hasło "A Ty, jaką masz wymówkę?" oraz plansza informująca - "od 2013 roku na warszawskich przejściach zginęło 30 dzieci".
- Oprócz już wdrażanych zmian w organizacji ruchu, chcemy budować świadomość społeczną, że za tymi przepisami przemawiają konkretne i ważne powody. Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. A wiele tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powodują – informuje Michał Domaradzki, zastępca dyrektora Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Spot można oglądać na kanale YouTube warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich.
Dołącz do dyskusji: O skutkach nieprawidłowego parkowania ostrzega w kampanii społecznej Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie