Kampania #ZespolKolorowychSkarpetek po raz drugi z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa
Ruszyła druga edycja ogólnopolskiej akcji edukacyjnej #ZespolKolorowychSkarpetek, mającej na celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne.
Kampanię wymyśliła i organizuje Kaja Bielawska, której siostra Monika cierpi na zespół Downa. Obie panie były niejednokrotnie świadkiem negatywnego postrzegania osób z Downem i zachowań głęboko je raniących. To stało się impulsem do zainicjowania ogólnopolskiej akcji #ZespolKolorowychSkarpetek.
#ZespolKolorowychSkarpetek dla osób z zespołem Downa
Akcja rozpocznie się w Światowy Dzień Osób z zespołem Downa, który przypada na 21 marca. Główną osią działań jest spot obalający stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.
Aby włączyć się do akcji i okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną wystarczy udostępnić w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.
Spoty można obejrzeć w telewizji, w kanałach należących do TVP oraz w internecie, między innymi w serwisach VOD.
Kampania realizowana jest pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”.
Dołącz do dyskusji: Kampania #ZespolKolorowychSkarpetek po raz drugi z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa
Próbujcie innych wyrażeń : na dodatkowy chromosom, trisomię 21,