Kanał ABC Family zmienia się we Freeform
Należący do Disney’a kablowy kanał ABC Family zmieni swoją nazwę na Freeform. Szefowie koncernu tłumaczą swoją decyzję chęcią lepszego zdefiniowania odbiorcy i zdobycia nowych widzów.
Według zapowiedzi ABC Family - kanał, który w ub.r. był najchętniej oglądany w USA przez kobiety w wieku od 18. do 34. lat, od 12 stycznia br. zmieni swoją nazwę na Freeform.
W komunikacie szefowie kanału wyjaśniają, że zmiana jego nazwy jest spowodowana chęcią bardziej precyzyjnego kierowania oferty do widzów w grupie wiekowej 14-34.
- Nie boimy się tej zmiany, jak w wypadku każdego biznesu naszym cele jest stały wzrost, a ten można osiągnąć przez zdobycie coraz większej liczby odbiorców - wyjaśnił w komunikacie Tom Ascheim, szef ABC Family. - Z naszych obserwacji i badań wynika, że ABC Family jest oglądany przez osoby z grupy zwanej Becomers. Dlatego uważamy, że nowa nazwa będzie lepszym odzwierciedleniem tego, co mamy do zaproponowania widzom z tej właśnie kategorii.
Po raz pierwszy zmiana nazwy z ABC Family została zapowiedziana przez Disney’a w październiku ub.r. Od tamtej pory we współpracy z firmą konsultingową Lexicon przygotowywano rebranding kanału. W sumie spośród 3. tys. propozycji nowej nazwy wybrano 12 finałowych, a nazwa Freeform pozostała po zdobyciu największej liczby zwolenników wśród z górą tysiąca respondentów specjalnej ankiety.
Kanał znany obecnie jako ABC Family funkcjonuje na antenie kablowej od lat 90. ubiegłego wieku. Początkowo nosił nazwę Family Channel, a później Fox Family. Nazwa ABC Family pojawiła się w 2001 r. po tym, jak kanał został wykupiony przez koncern Disney’a.
Dołącz do dyskusji: Kanał ABC Family zmienia się we Freeform