Znana aplikacja pogodowa uruchomi całodobowy kanał
Amagi, dostawca rozwiązań m.in. w zakresie streamingu poinformował, że popularna pogodowa aplikacja AccuWeather uruchomi całodobowy linearny kanał telewizyjny. W USA AccuWeather Now w pierwszej kolejności będzie dostępny m.in. na urządzeniach Roku.
Z informacji AccuWeather korzysta blisko 1,5 mld osób na całym świecie za pośrednictwem aplikacji na telefonach, tabletach, strony internetowej, aplikacji w Smart TV i Android TV.
Nowy kanał linearny na żywo wykorzystuje usługę odtwarzania w chmurze Amagi Cloudport z zaawansowanymi możliwościami graficznymi i renderowaniem grafiki HTML5.
Ponadto Amagi obsługuje AccuWeather z odtwarzaniem na żywo 24/7, zarządzanie emisją, przewodnikiem programowym EPG i listą odtwarzania oraz wyświetlaniem reklam.
Kanał AccuWeather Now pojawi się w ofercie innych platform
Roku to marka odtwarzaczy multimedialnych, dzięki którym można korzystać z platform streamingowych. Za pośrednictwem Roku Channels są dostępne darmowe kanały telewizyjne z reklamami. Nieco starsze treści niż w przypadku płatnej telewizji dostarczają m.in. znane wytwórnie, takie jak MGM, Sony Pictures Entertainment, Paramount, WarnerBros czy Disney.
Roku TV to konkurencyjne rozwiązanie wobec systemu operacyjnego Android TV. Interfejs pierwszej platformy jest prostszy, liczba dostępnych w niej aplikacji mniejsza. Roku TV oferuje jednak blisko 2000 bezpłatnych kanałów z reklamami.
- Dla AccuWeather Now ważne było, abyśmy stworzyli unikalną prezentację marki i oprawy graficznej stacji - powiedziała Sarah Katt, dyrektor generalny AccuWeather Network. - Musieliśmy również dostosować nasze treści, aby spełnić wymagania Roku i innych darmowych platform streamingowych z reklamami. Amagi nie tylko bezbłędnie poradził sobie w obu przypadkach, ale zrobił to w bardzo szybkim czasie, ponieważ coraz więcej platform AVoD zabiega, aby rozpocząć współpracę z AccuWeather, jesteśmy przygotowani do dostarczenia kanału do innych platform FAST (AVoD) w nadchodzących miesiącach - dodała Katt. Nie wiadomo kiedy AccuWeather Now zawita do systemu operacyjnego Android TV.
Czym są platformy FAST?
Platformy typu FAST (AVoD) już podbiły amerykański rynek. Viacom oferuje Pluto TV, a Fox Corporation platformę Tubi. W Europie Zachodniej tego typu usługi nie są jeszcze tak popularne. Inwestują w nie na przykład producenci telewizorów typu Samsung czy LG, aby zachęcić potencjalnych konsumentów do wyboru tych marek. W Polsce LG Channels czy Samsung TV Plus jeszcze nie zadebiutowały. Niewykluczone, że dojdzie do tego w przyszłym roku.
Zobacz także: Usługa LG Channels z nowym interfejsem zadebiutuje na kolejnych europejskich rynkach
Takie usługi mogą być dobrym uzupełnieniem do oferty naziemnej. Pozwalają na personalizację reklam czy przekazu. W przypadku AccuWeather to na przykład podawanie prognozy dla poszczególnych miast czy regionów. Taniej można też zaoferować niszowe kanały jak na przykład z koreańskim K-pop. W Polsce pod koniec sierpnia Polsat uruchomił usługę AVoD pod nazwą Polsat Go. Nad rozwojem swojej bezpłatnej oferty pracuje także Telewizja Polska, która uruchomi w tym roku odświeżoną usługę TVP Stream z tygodniowym catch up TV.
Amagi zapewnia kompletny zestaw rozwiązań do tworzenia, dystrybucji i monetyzacji treści. Firma posiada również centrum operacyjne transmisji w chmurze, które może obsługiwać ponad 1000 kanałów liniowych na żywo. Klientami Amagi są ABS-CBN, A+E Networks UK, beIN Sports, CuriosityStream, Discovery Networks, Fox Networks, Fremantle, NBCUniversal, Tastemade, Tegna, USA Today, Vice Media i WarnerMedia.
W Polsce nie działa obecnie żaden kanał pogodowy. TVN Meteo rozpoczął nadawanie w 2003 roku. W latach 2015-17 działał jako TVN Meteo Active i w ramówce były także programy na temat aktywności fizycznej. W styczniu 2017 roku stację zastąpił HGTV, poświęcony urządzaniu wnętrz i ogrodnictwu. Kanały pogodowe działają z powodzeniem w Stanach Zjednoczonych (The Weather Channel), Kanadzie (The Weather Network).
Dołącz do dyskusji: Znana aplikacja pogodowa uruchomi całodobowy kanał