Kanał Sportowy z własną platformą streamingową i aplikacją mobilną
Youtube’owy Kanał Sportowy uruchomił zapowiadaną od roku platformę ze swoimi programami i transmisjami. Udostępnia też aplikację mobilną na Androida i iOS, a niebawem pojawi się aplikacja na smart TV.
Na platformie Kanalsportowy.pl będzie można oglądać programy na żywo, a także te archiwalne. Równocześnie treści Kanału Sportowego nadal będą publikowane na jego kanałach youtube’owych.
Docelowo na nowej platformie będą pojawiać się także ekskluzywne materiały. Wyłącznie tam będzie emitowany program „Wieczorowy klub AA” pokazujący grę w pokera sportowego (zawsze będzie grać osiem osób, m.in. byli sportowcy, stand-uperzy, osoby z show-biznesu). - Będziemy robili różnego rodzaju dogrywki, np. „HejtParku”, dodatkowe pytania od widzów, które będziemy puszczali tylko i wyłącznie w naszej aplikacji - wyliczył Krzysztof Stanowski w piątkowym programie na Kanale Sportowym.
- Własna platforma to odpowiedź na oczekiwania naszych widzów. Oddajemy użytkownikom produkt najwyższej jakości, przygotowany z uznanym partnerem technologicznym firmą Redge Media. YouTube pozostaje naszym strategicznym kanałem w dostarczaniu treści, natomiast na własnej platformie docelowo będą pojawiać się unikalne formaty oraz w przypadku pozyskania stosownych praw - wydarzenia sportowe - wylicza Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
Ponadto Kanał Sportowy udostępnił swoją aplikację mobilną w wersji na systemy iOS i Android. W komunikacie podano, że kończą się prace wdrożeniowe aplikacji na smart TV - w wersjach na Android TV oraz telewizory Samsung i LG.
W aplikacjach na smart TV transmisje będą realizowane w jakości full HD niekompresowanej na niższą, a docelowo w jakości 4K. Użytkownicy będą mieli też możliwość odtwarzania dźwięku z wygaszonym ekranem, przesyłania sygnału przez Google Chromecast czy Apple AirPlay czy dodawania filmów do ulubionych i kontynuowania odtwarzania.
Nową platformę Kanału Sportowego w obszarze technologicznym przygotowała firma Redge Technologies specjalizująca się w platformach streamingowych. Natomiast sprzedażą ofert marketingowej Kanału zajmuje się agencja marketingu sportowego Arskom.
Kanał Sportowy na YouTube od 2,5 roku
Na YouTubie Kanał Sportowy działa od wiosny 2020 roku, jego udziałowcawi i głównymi twórcami są Krzysztof Stanowski, Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski.
Obecnie Kanał na YouTubie ma ponad 900 tys. subskrybentów, a opublikowane na nim 2,4 tys. materiałów (głównie programów o tematyce sportowej) zanotowało łącznie ponad 420 mln odtworzeń. Od maja jego programy są dostępne w formie audio na platformie subskrypcyjnej Empik Go. Od początku sierpnia są realizowane w nowej, większej siedzibie.
Kanał Sportowy wprowadził też na rynek drukowany „Kwartalnik Sportowy” (jego dwa numery sprzedały się w ponad 30 tys. egz.) i reedycje książek z felietonami Pawła Zarzecznego, obecnie oferuje magazyn na piłkarski mundial. W planach jest wydawanie nowych książek i dalszych numerów „Kwartalnika”, od września za tytuły drukowane odpowiada Przemysław Rudzki.
W kwietniu br. w sklepach Biedronka pojawiły się szklanki z logo Kanału Sportowego. Na tyle nie spodobały się wielu klientom, że szybko je wycofano, a Krzysztof Stanowski przyznał, że przy ich przygotowywaniu popełniono szereg błędów. Od paru tygodni w Biedronce można kupić kubki z wizerunkamim Kanału Sportowego i jego głównych twórców.
Natomiast na przełomie lipca i sierpnia do sprzedaży, m.in. w hipermarketach Carrefour, trafiły zeszyty i teczki szkolne opatrzone logo Kanału Sportowego.
W ub.r. Kanał Sportowy zanotował 11,12 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,6 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy z własną platformą streamingową i aplikacją mobilną
Mają poczucie humoru.