Kanały dziecięce: MiniMini+ nowym liderem, stacje Disneya poza podium
W grudniu 2012 roku wśród kanałów dla dzieci na pozycję lidera awansowało MiniMini+, a poprzedni lider - Disney Channel wypadł poza podium. Największym wzrostem pochwalić się mógł CBeebies, z kolei najwięcej stracił kanał Boomerang.
Liderujący kanał MiniMini+ w grudniu 2012 roku zanotował wzrost udziału o 21,4 proc. do 0,72 proc. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce czwarte - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Na drugiej lokacie utrzymał się Cartoon Network, którego wynik spadł o 26,1 proc. do 0,66 proc. Ostatnie miejsce podium należało do kanału Nickelodeon, którego udział w grudniu ub.r. wzrósł o 0,9 proc. i uplasował się na poziomie 0,58 proc. Rok temu stacja ta zajmowała miejsce piąte.
Liderujący rok wcześniej Disney Channel znalazł się dopiero na miejscu czwartym z wynikiem na poziomie 0,57 proc., a z trzeciej na piatą pozycję spadł Disney XD (0,56 proc).
Największy wzrost w segmencie w zeszłym miesiącu zanotował plasujący się na siódmej lokacie BBC CBeebies, którego udział wzrósł aż o 145,6 proc. do 0,33 proc. Z kolei największym spadkiem dotknięta została stacja Boomerang, której w analizowanym okresie zmalał aż o 64,9 proc. do 0,11 proc.
wszyscy 4+ | ||||
grudzeń | 2011 | 2012 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
MiniMini+ | 39 621 | 0,589 | 48 798 | 0,715 |
Cartoon Network | 59 809 | 0,889 | 44 869 | 0,657 |
Nickelodeon | 38 513 | 0,573 | 39 453 | 0,578 |
Disney Channel | 61 296 | 0,911 | 39 054 | 0,572 |
Disney XD | 52 109 | 0,775 | 38 354 | 0,562 |
Disney Junior | 33 262 | 0,494 | 37 458 | 0,549 |
BBC CBeebies | 9 131 | 0,136 | 22 807 | 0,334 |
Polsat JimJam | 16 213 | 0,241 | 15 465 | 0,226 |
teleTOON+ | 8 834 | 0,131 | 7 935 | 0,116 |
Boomerang | 21 256 | 0,316 | 7 586 | 0,111 |
W grupie wiekowej 4-12 lat liderem był już jednak Cartoon Network (5,20 proc. udziału, spadek o 23,6 proc.). Drugie miejsce zajął Disney XD (4,96 proc., - 18,1 proc.), a trzecie - Nickelodeon (4,90 proc., + 4,3 proc.).
Także i w tym zestawieniu największym wzrostem (wynoszącym aż 126,3 proc.) pochwalić się mógł BBC CBeebies, z kolei najwięcej stracił Boomerang (73,3 proc.).
wszyscy 4-12 | ||||
grudzeń | 2011 | 2012 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Cartoon Network | 30 963 | 6,805 | 23 303 | 5,198 |
Disney XD | 27 572 | 6,060 | 22 255 | 4,964 |
Nickelodeon | 21 356 | 4,694 | 21 953 | 4,897 |
MiniMini+ | 15 616 | 3,432 | 21 492 | 4,794 |
Disney Channel | 27 321 | 6,005 | 18 242 | 4,069 |
Disney Junior | 14 627 | 3,215 | 13 073 | 2,916 |
BBC CBeebies | 4 573 | 1,005 | 10 194 | 2,274 |
Polsat JimJam | 4 443 | 0,976 | 4 368 | 0,974 |
teleTOON+ | 3 384 | 0,744 | 3 514 | 0,784 |
Boomerang | 11 009 | 2,420 | 2 894 | 0,646 |
Najwięcej widzów w kanałach dziecięcych w grudniu 2012 roku zgromadził serial „Chuck i przyjaciele”, który na antenie MiniMini+ obejrzało aż 252 tys. widzów. Do rankingu top 10 programów stacja ta wprowadziła najwięcej, bo aż pięć pozycji. Po dwa miejsca zajęły programy nadane przez Cartoon Network i Disney Channel, zaś jedną pozycję wprowadził Disney XD.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
CHUCK I PRZYJECIELE /SER.ANIM.ANG./ | MiniMini+ | 251 784 | 1,96 |
TOMEK I PRZYJACIELE /SER.ANIM./ | MiniMini+ | 250 994 | 1,91 |
MY LITTLE PONY /SER.ANIM.USA/ | MiniMini+ | 245 718 | 1,58 |
BARBIE W WIGILIJNEJ OPOWIESCI /FILM ANIM.USA/ | MiniMini+ | 244 075 | 1,69 |
PIORUN /FILM ANIM.USA/ | Disney XD | 242 466 | 3,95 |
NIESAMOWITY SWIAT GUMBALLA /SER.ANIM.USA/ | Cartoon Network | 225 424 | 1,85 |
CHILALA Z BEVERLY HILLS 2 /FILM FAMIL.USA/ | Disney Channel | 225 405 | 1,55 |
RYCERZ MIKE /SER.ANIM.KAN.W.BRYT./ | MiniMini+ | 221 204 | 1,65 |
TOM I JERRY /SER.ANIM USA/ | Cartoon Network | 216 709 | 1,75 |
NADZDOLNI /SER.KOM.USA/ | Disney Channel | 214 691 | 2,42 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Kanały dziecięce: MiniMini+ nowym liderem, stacje Disneya poza podium
Jest Moze teraz szansa , ze sie ostatnie o ile sie zgodzi na przerywanie programów reklamami.
Swoją drogą te nowe porzadki w Cyfrze to przypomina raczej nalot czarownic na miotłach, którymi wymiata sie wszystkich i wszystko.