Kanały TVP mają większą oglądalność w 16+, niż w 16-59
W grupie wiekowej 16+, którą zaczęło stosować w rozliczeniu z klientami biuro reklamy Telewizji Polskiej, udziały głównych anten publicznego nadawcy są wyraźnie wyższe niż w poprzedniej grupie rozliczeniowej 16-59. - Biuro Reklamy TVP jako jedyne do tej pory wyłamywało się ze schematu sprzedając gwarantowaną widownię w grupie 16-59 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP ds. komunikacji i rozwoju produktu.
Telewizja Polska zaczęła stosować grupę rozliczeniową 16+ od początku tego roku. Reklamy kupione w tej grupie są planowane bezpośrednio po zakupie cennikowym i przed grupą wszyscy w wieku 16-59, którą TVP stosuje od lutego 2014 roku.
- Telewizja Polska konsekwentnie podkreśla jak ważne w komunikacji marketingowej są osoby powyżej 49 roku życia, czyli pierwotnie przyjętej przez polski rynek reklamy górnej granicy wieku grupy komercyjnej. Biuro Reklamy TVP jako jedyne do tej pory wyłamywało się ze schematu sprzedając gwarantowaną widownię w grupie 16-59 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP ds. komunikacji i rozwoju produktu.
Publiczny nadawca argumentuje dołączenie do stosowanej grupy 16-59 starszych osób tym, że widzi zmiany w strukturze demograficznej społeczeństwa i rosnącą siłę zakupową 60-latków. - Osoby w wieku 50+ wydają na konsumpcję niemalże tyle samo co osoby w wieku 18-49 (odpowiednio 258 mld zł rocznie oraz 278 mld zł). Wprowadzając od stycznia 2018 roku sprzedaż w grupie 16+, jako dodatkową grupę sprzedażową obok 16-59 oraz zakupu cennikowego, chcemy dać reklamodawcom większą możliwość wyboru do kogo chcą kierować swój przekaz reklamowy - informuje nas Kowalczyk.
Z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP, wynika, że publiczna telewizja lepiej wypada w grupie 16+ niż w grupie 16-59. W 2017 roku udział TVP1 w grupie 16+ wyniósł 10,03 proc., o 2,73 pkt. proc. więcej niż w grupie 16-59, gdzie wynik Jedynki to 7,30 proc. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku siostrzanej Dwójki - jej wynik w 16+ to 8,20 proc., a w 16-59 - 7,19 proc. (różnica wynosi 1,01 pkt. proc.)
Aż 1,84 pkt. proc. różnicy na korzyść grupy 16+ widać w przypadku kanału TVP Info (jego udział wyniósł 4,08 proc. wobec 2,24 proc.)
- Widzimy spore zainteresowanie nową grupą sprzedażową zarówno wśród reklamodawców, jak i domów mediowych. Już w styczniu część reklamodawców zakupiła pakiet widowni 16+. Co istotne, pakiety kupione w grupie 16+ planowane są przed pakietami 16-59 w związku z czym w razie przewagi popytu na reklamę nad podażą dają większe możliwości zrealizowania kampanii reklamowej - komentuje nam zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP ds. komunikacji i rozwoju produktu.
Jeszcze większe różnice są notowane, gdy wyniki z grupy 4+ porównany z grupą 16-49, czyli powszechnie akceptowaną przez wszystkich nadawców komercyjnych na rynku. W przypadku TVP1 wynosi ona 3,92 pkt. proc., TVP2 - 1,46 pkt. proc., a TVP Info - 2,68 pkt. proc.
Główne anteny Telewizji Polskiej w grupie 16+ mają również wyższe wyniki, niż w grupie 4+. Różnice te wynoszą odpowiednio: 0,44 pkt. proc., 0,33 pkt. proc. i 0,25 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: Kanały TVP mają większą oglądalność w 16+, niż w 16-59
Mozesz to sprawdzic tutaj ... >>>>>>>> www.Earn55.com™
Wszystkie zmiany zmierzają w dobrym kierunku.
Tylko dzisiaj na hasło "dobra zmiana", 5% rabatu na wszystkie dmuchawy w mojej hurtowni.