Kawiarnie sieciowe mają coraz więcej lojalnych klientów, Starbucks przed Coffeeheaven
W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych deklarujących, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci. Głównym kryterium ich wyboru jest smak kawy i napojów. Nadal najpopularniejszą kawą jest latte, a coraz częściej klienci kawiarni sieciowych zamawiają ciastka. Najbardziej znaną siecią kawiarni po raz pierwszy jest Starbucks - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Klienci kawiarni sieciowych są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie.
Odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni, wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 pkt. proc.
W ciągu ostatniego roku zaobserwowano wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Nowym liderem zestawienia został Starbucks, który zanotował wzrost o 15 pkt. proc. i o 2 pkt. proc. wyprzedził Coffeheaven - markę przejętą przez Costa Coffee, która również systematycznie buduje swoją rozpoznawalność (ponad dwukrotny wzrost w ciągu roku).
Kawiarnie sieciowe - podobnie jak w ubiegłych latach - częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem jest kawa. W porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, przy czym widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 7-17 czerwca 2014 r. techniką wywiadów internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews). N=1024, wywiady z odwiedzającymi kawiarnie sieciowe. Dodatkowa próba celowa N=300 wywiadów z osobami korzystającymi z barków na stacjach paliw. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa) losowo wybranych osób w wieku 15-55 lat.
Dołącz do dyskusji: Kawiarnie sieciowe mają coraz więcej lojalnych klientów, Starbucks przed Coffeeheaven