Kino Polska TV spodziewa się stabilizacji rynku reklamy w tym roku. Przychody grupy mają rosnąć dwucyfrowo
Kino Polska TV spodziewa się stabilizacji rynku reklamy telewizyjnej w 2023 roku, przychody grupy mają nadal rosnąć dwucyfrowo - poinformowali przedstawiciele spółki na telekonferencji dla analityków i mediów.
Dodał, że dotychczas pogorszenie koniunktury gospodarczej sprzyjało branży telewizyjnej, gdyż ludzie więcej czasu spędzali przed telewizorem.
W 2022 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 284,8 mln zł (+10,8 proc. r/r), przy wzroście wpływów zarówno z emisji, jak i z reklam. Zysk netto grupy wyniósł 47,7 mln zł (-2 proc. r/r), a wynik EBITDA 120,1 mln zł (-0,9 proc. r/r).
W ubiegłym roku przychody z emisji zwiększyły się o 13,4 proc. r/r i stanowiły 51,3 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam wzrosły o 10,5 proc. r/r, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 37,5 proc.
Członek zarządu Levent Gültan poinformował, że grupa chce utrzymać w 2023 roku dwucyfrowy wzrost przychodów. Zwiększaniu sprzedaży mają sprzyjać m.in własne produkcje i zakup kontentu.
Prezes ocenia, że jest kilka czynników sprzyjających zyskowności grupy w bieżącym roku.
"To, co spowodowało, że w ubiegłym roku nie osiągnęliśmy wzrostu zysku netto, to były dwa podstawowe czynniki: różnice kursowe i koszty kontentu jednej produkcji, które mocno obciążyły te wyniki. Tego nie mamy w planie na ten rok, nie sądzę też, żeby kursy tak szalały, jak w ubiegłym roku, więc to dobrze wróży, jeśli nałożymy na to planowany wzrost przychodów" - zapowiedział prezes.
Grupa Kino Polska zajmuje się dystrybucją i produkcją treści dla telewizji, na platformy VOD, do serwisów streamingowych oraz kin, a także sprzedażą licencji programowych. Jest również nadawcą tematycznych kanałów telewizyjnych, dystrybuowanych w naziemnej telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych. W portfolio Grupy znajdują się m.in. takie kanały telewizyjne, jak: Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon i kanały marki FilmBox.
Łączna średnia oglądalność kanałów Grupy w 2022 r. wyniosła 2,69 proc. i była niższa o 10,9 proc. r/r, przy założeniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). Jednocześnie udział widowni uwzględnianej w walucie reklamowej, na potrzeby rozliczeń z reklamodawcami, był większy w porównaniu do 2021 r. o ponad 7 proc. na skutek szerszego przedziału wiekowego widowni komercyjnej stosowanego w 2022 r. (16-59 lat) w porównaniu widowni z 2021 r. (16-49 lat).
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV spodziewa się stabilizacji rynku reklamy w tym roku. Przychody grupy mają rosnąć dwucyfrowo