Kino Polska TV: wpływy 35 proc. w górę, o prawie połowę mniejsza strata Zoom TV
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 35,4 proc. do 41,63 mln zł oraz 3,82 mln zł zysku netto. Spore zyski zanotowały kanały Filmbox i Kino Polska, natomiast straty - Zoom TV i Stopklatka.
Wzrost przychodów grupy Kino Polska TV w skali roku wynika m.in. z tego, że od połowy ub.r. firma jest większościowym akcjonariuszem Stopklatki - kupiła 41,14 proc. jej akcji od Agory, a potem przejęła kolejne od mniejszych inwestorów.
- Stopklatkę konsolidujemy od trzeciego kwartału 2018 r. zatem nie można wprost porównywać wyników tego roku z pierwszym kwartałem roku ubiegłego. Jednak i bez uwzględnienia konsolidacji tej spółki wyniki Grupy rosną na wszystkich poziomach. Sama Stopklatka osiąga też coraz lepszy stosunek przychodów do kosztów i sądzę, że już niebawem będziemy mogli zobaczyć pozytywny wpływ konsolidacji tej spółki również na wyniku netto naszej Grupy - analizuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Zdecydowaną większość wpływów zapewniają firmie stacje Filmbox i kanały tematyczne. W minionym kwartale ich przychody wyniosły 22,18 mln zł (20,53 mln zł z dystrybucji, a 1,65 mln zł z reklam), wobec 18,7 mln zł rok wcześniej. Natomiast ich zysk zwiększył się z 4,24 do 5,27 mln zł.
- W pierwszych trzech miesiącach tego roku poprawiliśmy wszystkie podstawowe wskaźniki finansowe. Wyraźnie umocniła się nasza pozycja na rynkach zagranicznych. To efekt rosnącej popularności kanałów FilmBox i kanałów tematycznych co przekłada się na wyższe wpływy z emisji. Cały czas rozszerzamy obszar dystrybucji kanałów filmowych marki FilmBox o kolejnych dużych operatorów w środkowej Europie. Zwiększamy też zasięgi na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji - opisuje Bogusław Kisielewski.
Z kolei stacje Kino Polska zanotowały rok do roku spadek wpływów (z 6,86 do 6,52 mln zł) oraz zysku (z 3,24 do 2,81 mln zł).
Zoom TV tak jak inne stacje z ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej jest nierentowny. W skali roku jego przychody zwiększyły się z 1,41 do 3,83 mln zł, a strata zmalała z 2,88 do 1,52 mln zł.
W przypadku sprzedaży praw licencyjnych obroty podskoczyły z 719 tys. zł do 1,6 mln zł, a zysk zmalał z 561 do 319 tys. zł.
Koszty operacyjne grupy Kino Polska TV zwiększyły się o 38,8 proc. do 35,5 mln zł. Wydatki na usługi emisji wzrosły z 6,29 do 8,44 mln zł, a na amortyzację - z 5,96 do 9,76 mln zł (w tym na amortyzację długoterminowych aktywów programowych - z 5,12 do 7,6 mln zł).
Koszty świadczeń pracowniczych poszły w górę z 4,33 do 4,89 mln zł, koszty treści - z 2,11 do 3,51 mln zł (w tym nakłady na amortyzację krótkoterminowych aktywów programowych - z 967 tys. zł do 1,85 mln zł), a na usługi określone jako pozostałe - z 4,87 do 5,53 mln zł.
Zysk operacyjny grupy Kino Polska TV zwiększył się z 4,74 do 5,47 mln zł, a zysk EBITDA - o 50 proc. do 17,35 mln zł. Koszty finansowe firmy poszły w górę z 270 do 755 tys. zł, a wartość zapłaconego podatku dochodowego zmalała z 1,3 mln zł do 896 tys. zł.
Zysk netto zwiększył się z 3,18 do 3,82 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International - ma 66 proc. akcji spółki.
W czwartek na koniec sesji giełdowej za akcję spółki płacono 11,20 zł, co dawało kapitalizację wynoszącą 222 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV: wpływy 35 proc. w górę, o prawie połowę mniejsza strata Zoom TV