Zoom TV pociągnął w dół zysk grupy Kino Polska TV
Według wstępnych danych w drugim kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV, nadająca szereg kanałów satelitarnych i dostępne także naziemnie Stopklatkę i Zoom TV, przy wzroście przychodów od klientów o 17 proc. do 72,18 mln zł zanotowała spadek zysku netto z 12,98 do 7,84 mln zł.
Kwartalny zysk operacyjny grupy Kino Polska TV według wstępnych danych zmniejszył się z 15,87 do 9,5 mln zł.
Natomiast w całym minionym półroczu przychody nadawcy poszły w górę o 17 proc. do 138,63 mln zł, zysk operacyjny minimalnie wzrósł - z 24,57 do 24,59 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 19,34 do 20,55 mln zł.
Firma w komunikacie giełdowym wyjaśniła, że powyższe dane wiążą się ze spadkiem wyniku segmentu Zoom TV. - Wpływy z pozostałych segmentów działalności Grupy były wyższe w porównaniu do analogicznych miesięcy poprzedniego roku. Największy wzrost zanotowały segmenty Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne, Stopklatka oraz Kanały marki Kino Polska - wyliczyła.
Pełne sprawozdanie finansowe za drugi kwartał i całe minione półrocze firma opublikuje 18 sierpnia.
W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów od klientów o 16 proc. do 66,45 mln zł i podwoiła zysk netto (z 6,36 do 12,71 mln zł). Pogorszyła się rentowność jedynie Zoom TV, który zanotował 2,4 mln zł straty.
31 sierpnia firma pierwszy raz od trzech lat wypłaci dywidendę - przekaże inwestorom 9,91 mln zł, po 50 groszy na akcję.
66 proc. akcji Kino Polska TV ma koncern SPI International. W marcu 70 proc. jego udziałów przejął Canal+.
Dołącz do dyskusji: Zoom TV pociągnął w dół zysk grupy Kino Polska TV