Kino Polska TV z wyższymi wpływami, zysk zmalał z powodu inwestycji w Zoom TV
Firma Kino Polska TV, nadawca Kino Polska i stacji z grupy FilmBox oraz udziałowiec w spółkach nadających Zoom TV i Stopklatka TV, w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost wpływów ze sprzedaży do 28,8 mln zł i spadek zysku netto do 2,2 mln zł. Spółka tłumaczy, że na jej wyniki największy wpływ miały inwestycje w Zoom TV.
Według wstępnych danych opublikowanych przez Kino Polska TV w minionym kwartale przychody firmy ze sprzedaży wyniosły 28,78 mln zł, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej (27,12 mln zł).
Natomiast jej zysk z działalności operacyjnej zmalał z 4,67 do 3,15 mln zł, zysk EBITDA - z 11,49 do 10,43 mln zł, a zysk netto - z 5,25 mln zł (uwzględniając 1,48 mln zł zysku ze sprzedaży TV Okazje) do 2,21 mln zł.
W komunikacie zarząd Kino Polska TV zaznacza, że wpływ na jej wyniki w pierwszym kwartale br. miały przede wszystkim inwestycje w kanał Zoom TV (Kino Polska TV ma 70 proc. udziałów w nadającej go spółce Cable Television Networks & Partners), który od jesieni ub.r. jest nadawany na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. - Główne koszty dotyczące Zoom TV związane są z nadawaniem tego kanału oraz amortyzacją kontentu - informuje firma.
Według danych Nielsen Audience Measurement w marcu br. udział Zoom TV w oglądalności telewizji naziemnej wynosił 0,25 proc.
Kino Polska TV jest też nadawcą stacji filmowych Kino Polska, FilmBox, FilmBox Premium, FilmBox Extra HD i FilmBox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka, ma 41 proc. udziałów w spółce Stopklatka nadającej kanał Stopklatka TV oraz dystrybuuje inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International) m.in. sportowy FightBox HD i dokumentalny DocuBox HD.
Z badania Nielsen Audience Measurement wynika, że w marcu br. Stopklatka miała 0,83 proc. udziału w rynku oglądalności, Kino Polska - 0,29 proc., FilmBox - 0,11 proc., a Kino Polska Muzyka - 0,05 proc.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV z wyższymi wpływami, zysk zmalał z powodu inwestycji w Zoom TV