„Klan” zyskał widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją
Telenowelę „Klan” w jesiennym sezonie śledzi średnio 1,97 mln widzów, czyli o 50 tys. więcej niż rok temu. Serial daje TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli pokazanych w okresie od 31 sierpnia do 1 października br. wyniosła 1,97 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,88 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49. „Klan” pokazywany jest w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 30 września br. Przed telewizorami zgromadził on 2,24 mln oglądających.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
30-09-2015 | 17:57:37 | 2 239 951 | 21,76% |
24-09-2015 | 17:58:06 | 2 216 294 | 22,63% |
29-09-2015 | 17:57:33 | 2 149 676 | 19,87% |
Średnio: | 1 970 170 | 19,88% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja zyskała 50 tys. widzów, ale spadł jej udział w grupie komercyjnej. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,92 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 19,11 proc. i 12,59 proc. Wtedy serial pokazywano od poniedziałku do czwartku.
TVP1 w czasie emisji produkcji jest liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu plasuje się Polsat, nadający w tym paśmie końcówkę „Poznaj swoje prawa” oraz „Pierwszą miłość”, co daje mu 16,12 proc. udziału. Trzeci jest TVN (końcówka „Ukrytej prawdy” oraz „Szpital”; 12,68 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,14 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajmuje trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Klan | 1 970 170 | 19,88% | 11,96% |
Polsat | 1 597 782 | 16,12% | 20,43% |
TVN | 1 256 973 | 12,68% | 13,67% |
TVP2 | 1 004 526 | 10,14% | 7,51% |
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wyniósł 11,79 proc
Dołącz do dyskusji: „Klan” zyskał widzów. TVP1 wygrywa z konkurencją